اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 21:41   |   کد مطلب: 24776
وزیر علوم گفت: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌‌‌هاست و باید خود آنها پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید

به گزارش صبح الوند، محمد فرهادی عصر امروز در جمع تعدادی از مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی همدان،، اظهار کرد: برای همکاری و پیشرفت دانشگاه‌های صنعتی در کشور نیازمند حمایت مسؤولان استانی و صنعتگران و تلاش و فعالیت  دانشگاهیان هستیم.

 

 فرهادی با بیان اینکه استقبال از رشته‌های فنی و مهندسی کاهش یافته است، گفت: ظرفیت دانشگاه های فنی و مهندسی ما در کنکور 250 هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته 150 هزار نفر بوده که کاهش چشم‌گیر100 هزار نفری را داشته‌ایم.

 

وی افزود: آموزش‌ها باید به سمت کاربردی و عملی‌تر شدن حرکت کند و کارورزی و کارآموزی و ارتباط با صنعت و اینکه دانشجویان دوره‌ای را در مراکز صنعتی مشغول به‌ کارآموزی باشند و کار عملی انجام دهند.

 

فرهادی تصریح کرد: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌‌‌هاست و باید خود آنها پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کمیته خاصی برای مسئله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه‌ها تعیین شده تا آنها که واقعاً واجد شرایط علمی هستند، بررسی شده و با دانشگاه‌هایی که متقاضی آنها بودند، مذاکره شود و یا در دانشگاه‌های دیگر پذیرش شوند.

 

وی با اشاره به  اینکه در برنامه ششم ممنوعیت ساخت خوابگاه لغو شده است، افزود: 75 هزار ظرفیت خوابگاهی مجردی و حدود 25 هزار ظرفیت خوابگاهی متأهلی طی برنامه زمان‌بندی شده توسط دولت و مشارکت بخش غیر دولتی، خیرین و صندوق رفاه در یک زمان مشخص ساخته می‌شوند و از ساخت خوابگاه مشترکی دانشگاه صنعتی و بوعلی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان