اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 9:31   |   کد مطلب: 24784
رئيس ستاد انتخابات استان گفت: هيات هاي اجرايي در بررسي صلاحيت داوطلبان شوراهاي اسلامي شهر و روستا نص صريح قانون را اجرا کردند.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در جلسه ستاد انتخابات استان و بخشداران استان افزود: ازتاريخ 25 اسفند ماه سال 95 که انتخابات شوراها آغاز شد تا کنون 4 مرحله از انتخابات را پشت سر گذاشته ايم و نياز است،مجريان انتخابات نسبت به اين انتخابات و آنچه روي داده است بازنگري مجدد داشته باشند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي کنند .

 

رئيس ستاد انتخابات گفت: با توجه به اين نکته که تمام جريانات سياسي وارد عرصه انتخابات شده اند و جرياني در کشور وجود ندارد که نسبت به انتخابات موضع گرفته باشند و يا آن را تحريم کرده باشند ، پيش بيني مي شود، در انتخابات ارديبهشت ماه مشارکت حداکثري داشته باشيم که اين حضور و مشارکت محاسن بسيار بزرگي براي نظام دارد و از طرف ديگر وظايف مجريان انتخابات را سنگين تر مي کند تا با کمترين مشکل اين انتخابات را برگزار کنند.

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري اظهار داشت: همزماني اين دو انتخابات شوراهاي اسلامي شهر روستا با انتخابات رياست جمهوري تهديدها وفرصت هاي توأمان دارد. وي درباره مسائل امنيتي بيان داشت: مسائل سياسي و جريان هاي سياسي مخالف خارج ازکشور قطعاً نمي تواند در عرصه داخلي وانتخابات ايران تأثير گذار باشند و حضور و هوشياري مردم براي نگه داري انقلاب اسلامي مقابل کينه توزي اين افراد و جريانات را گرفته است و تنها جريان هاي تکفيري و معاند ممکن است ايجادخطر کنند که با تدابير صورت گرفته از جانب نهادهاي مختلف آنها هم نمي توانند اقدامي انجام دهند.

 

رئيس ستاد انتخابات استان اظهار داشت:در وادي انتخابات در مواقعي شاهد بي اخلاقيهايي هستيم وهر چه به ايام انتخابات نزديک تر شويم اين بي اخلاقي ها بيشتر مي شود که بعضا منجر به تخريب و تبليغات غير منصفانه عليه دولت مي شود. الهي تبار ادامه داد: بخشداران گوياي خدمات و کارهاي ارائه شده توسط دولت باشند زيرا علي رغم اينکه اين دولت با مشکلات فراواني در بسياري از زمينه ها روبرو بود در خيلي عرصه ها موفق بود و گوياي اين مهم آمار ارائه شده توسط مرکز آمار و ساير بخش ها است.

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري گفت :در وضعيت فعلي صادرات بر واردات پيشي گرفته است ، به عبارتي ديگر 250 ميليون دلار صادرات غير نفتي کشور از واردات پيشي گرفته است که حتي مخالفان و منتقدين دولت نيز به اين مهم اذعان دارند. الهي تبار افزود: در زمينه توليد گندم ، در سفري که مقام معظم رهبرري در سال 83 به استان همدان داشتند، ايشان توفيق دولت وقت را خود کفايي در توليد گندم دانستند و از آن تاريخ کشور ما وارد کننده اين کالاي اساسي بود که با تلاش هاي صورت گرفته در دولت تدبير و اميد، کشور توانست به خود کفايي در توليد اين محصول استراتژيک برسد. وي تثبيت نرخ ارز و رشد اقتصادي وطرح تحول نظام سلامت را از ديگر خدمت هاي دولت تدبير و اميد دانست و اظهار داشت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت دغدغه درماني از دوش مردم برداشته شد .

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي بيان داشت : دولت در زير مجموعه طرح تحول نظام سلامت کارهاي بزرگي در کشور و استان انجام داده است که نمونه بارز آن سرمايه گذاري 450ميليارد توماني در شبکه درمان استان همدان مي باشد. الهي تباردر ادامه تصريح کرد: حجم تخريب غير منصفانه عليه دولت تدبير و اميد بسيار بالاست ، به نحوي که مخالفان علاوه بر فضاي مجازي از امکانات برخي نهاد ها و دستگاه ها با عنوان هاي ارزشي از وارد کردن هرگونه هجمه دريغ نمي ورزند و بنابراين از بخشداران درخواست مي شود با درنظر گرفتن تجربيات خود در زمينه هاي گوناگون مومنانه به ياري دولت شتافته و به تشريح عملکرد و موفقيت هاي دولت بپردازند.

 

وي با اشاره به عملکرد هشت ساله دولت نهم و دهم گفت: ماحصل عملکرد دولت گذشته تنها اعلام بيزاري و انزجار و برائت اعضاي و جريان هاي حامي آن است، ولي ما مفتخر اين هستيم که دولت تدبير و اميد کارا و پاک است و در همه زمينه ها دست دولت پر است و تنها نياز است بخشداران به تشريح اين اقدامات بپردازند رئيس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت : در دوره گذشته ، حدود 80 روستا از داشتن شوراي اسلامي محروم بودند که در اين دوره اين رقم به حدود 14 روستا رسيده است و اين مهم نشان از تلاش هاي شبانه روزي مجريان انتخابات است.

 

وي عملکرد هیات هاي اجرايي در بررسي صلاحيت ها را بسيار خوب توصيف کرد و ادامه داد: علي رغم انتظارات برخي مراجع حقوق شهروندي بسيار خوب رعايت شد و تنها 20 مورد رد صلاحيت توسط هيات هاي اجرايي انجام شد که همگي مستند وبا تکيه بر قوانين بود .

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي عنوان نمود ؛ يکي از مسائلي که در انتخابات باعث لطمه خوردن به اعتماد مردم مي شود جهت گيري سياسي و حمايت مجريان و عوامل برگزارکننده انتخابات از دسته جات سياسي هستند و از مجريان انتخابات خواست که در عرصه انتخابات بي طرف باشند.

 

رئيس ستاد انتخابات استان در پايان گفت: فراهم کردن فضا براي مشارکت حداکثري و ايجاد نشاط سياسي در مردم ،باعث مي شود انتخابات ارديبهشت پر شکوه باشد و به همين دليل نياز است فرمانداران و بخشداران امکانات لازم را براي همه جريان هاي سياسي وداوطلبان فراهم نمايند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان