اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1396 - 0:00   |   کد مطلب: 25077
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه باید کسی را انتخاب کرد که آرمان‌هايشان با آرمان‌های انقلاب اسلامی يکی باشد، گفت: نباید همه چیز را در معیشت مردم خلاصه کنیم، اگر روحاني دور دوم رأي نياورد مسئله رفع حصر پيچيده‌تر مي‌شود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی مطهری امشب در جمع مردم ملایر در حسینیه سالار شهیدان شهر ملایر با اشاره به اینکه دین اسلام ضمن داشتن برنامه‌ها برای همه انسانها به تمام ابعاد زندگی بشر نیز توجه دارد، اظهار کرد: فرق دین اسلام با سایر ادیان‌ها به ویژه مسیحیت همه‌جانبه‌گرایی آن است.

 

وی گفت: ادیانی مانند مسیحیت تنها در چند بعد خلاصه می‌شود، اما اسلام در همه امور مردم وارد شده و تکلیف را در همه امور برای ما مشخص کرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام در حوزه اقتصاد، خانواده و... احکام خاص خود را دارد گفت: دین ما هرگز با سایر ادیان‌ قابل قیاس نیست و تکلیف مسئله حکومت را نیز به وضوح مشخص کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه مردم دخالت در سیاست‌های کشورشان و تعیین سرنوشت خود است گفت: رمز موفقیت در پیروزی انقلاب در این بود که مردم در سرنوشت خودشان دخالت کردند و آن را یک تکلیف شرعی دانستند.

 

مطهری با بیان اینکه شرکت در انتخابات نیز دخالت در سرنوشت خود مردم است افزود با توجه به فرمایش امام راحل که دخالت در سرنوشت را یک تکلیف شرعی برای مردم دانستند شرکت در انتخابات نیز یک وظیفه دینی است.

 

وی افزود: همین دخالت در سرنوشت توسط خود مردم باعث شد تا نهضت انقلاب اسلامی به سرعت حرکت کند و رهبران نهضت و یاران آنها تصور نمی‌کردند که نهضت با این سرعت به پیروزی برسد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیز شرایط ما همانند شرایط پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: امروز نباید فکر کنیم که حضور ما در انتخابات تاثیر ندارد.

 

وی با بیان اینکه همین دخالت در سرنوشت توسط خود مردم باعث شد تا نهضت انقلاب اسلامی به سرعت پیش رود، اظهار داشت: امروز نیز شرایط ما همانند شرایط پیروزی انقلاب اسلامی است، نباید فکر کنیم که حضور ما در انتخابات تاثیر ندارد.

 

مطهری با اشاره به اینکه نظام ما نظام جمهوری اسلامی است، افزود: جمهوری ما حکایت از مردمی بودن آن دارد، آنچه که حافظ مردمی بودن جمهوری اسلامی ماست حاکمیت است که در انتخابات‌ مختلف تجلی پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اهمیت بالای حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خویش تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات تاثیر بسزایی در توسعه اقتصاد، سیاست و امنیت کشور دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری است افزود: در کشور ما برای دموکراسی چهار رکن قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضاییه و مطبوعات مشخص شده که در این میان برای رسانه‌ها ارزش خاصی قائل هستیم.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا رشد اقتصادی و سیاسی در انتخابات شکل گیرد افزود: یکی از مهمترین اصولی که در انتخابات وجود دارد این است که همه با گرایش‌ها و عقاید مختلف در این عرصه می‌آیند و این خود باعث رشد اجتماعی مردم می‌شود.

 

مطهری با گریزی به سخنان شهید مطهری در خصوص آزادی انتخاب گفت: مردم باید در انتخاب خود آزاد باشند، امروز بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشور ما رشد اجتماعی بالایی در انتخاب خود پیدا کرده‌اند و خوب و بد و درست و نادرست را به خوبی تشخیص می‌‌دهند.

 

وی افزود: مردم افراد خیرخواه، مخالف جاه و مقام و آنهایی که شعارهای حقیقی و واقعی سر می‌دهند را تشخیص می‌هند و همه این عوامل ناشی از رشد اجتماعی مردم است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجبار نمی‌توان جلوی رشد فکری و اجتماعی مردم را گرفت افزود:  برخی امور شاید با اجبار است اما کمال مطلوب با اجبار نیست و  راستگویی و امانتداری به زور به دست نمی‌آید.

 

وی با بیان اینکه ما خوشحالیم که جامعه ما این فضا را پیدا کرده تا سخنان مختلف را بشنود، با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه باید با هر گروه با منطق خودش حرف بزنیم تصریح کرد: باید با گروه‌ای که اهل موعظه، جدال احسن و منطق هستند مانند خودشان حرف بزنیم و ما خوشحالیم که چنین فضایی ایجاد شده است.

 

مطهری در ادامه با بیان اینکه در درجه اول و مهمترین موضوع برای ما مشارکت بالای مردم است گفت: همه افرادی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وارد عرصه شده و تایید صلاحیت شده‌اند، اصلح هستند و ما خودمان باید تحقیق و بررسی کنیم که کدام شخص کشور را در مسیر درست قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه باید کسی را انتخاب کرد که آرمان‌هایشان با آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی باشد، افزود: روحانی در شرایط بسیار سختی که کشور دچار نابسامانی‌های زیادی در بخش‌های مختلف بود دولت را تحویل گرفت، این دولت در مسیر درست حرکت کرد شاید نقایصی هم وجود داشت اما همین که در مسیر درستی هستیم این خودش نعمت بزرگی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و این برای ما امتیاز بزرگی است، اظهار داشت: امروز نسبت به گذشته قانون شکنی‌ها در کشور بسیار کاهش پیدا کرده است؛ در دولت سابق می‌دیدیم که رئیس جمهور می‌گفت «من قانون را در بسیاری از امور اجرا نمی‌کنم و آن چیزی که منطبق با قانون خودمان باشد اجرا می‌کنیم» امروز خدا را شکر می‌کنیم که از آن فضا بیرون آمده‌ایم.

 

وی گفت: امروز با توجه به مسئله برجام و هیات حاکمه و افکار و اندیشه‌های متفاوت که داریم ادامه این دولت به مصلحت کشور است و شاید اگر افراد دیگری سر کار بیایند ناخواسته کشور را به سمت و سویی دیگر ببرند که به مصلحت و نفع کشور نباشد.

 

مطهری با بیان اینکه نباید همه چیز را در معیشت مردم خلاصه کنیم افزود: بسیاری از مسائل از جمله اخلاق و آزادی‌ها بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه در صورت ادامه دولت در دور دوم می‌تواند مستقل‌تر و آزادانه‌تر عمل کند گفت: با توجه به اینکه دولت مخالفان و منتقدانی دارد که تلاششان این است که دولت به دور دوم نرسد وقتی دولت به دور دوم برسد این شیطنت‌ها و بی‌اخلاقی‌ها کمتر خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر دولت روحانی ادامه پیدا کند در خدمت‌رسانی به مردم موفق تر بوده و در غیر این صورت اگر ادامه پیدا نکند مسئله رفع حصر پیچیده‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان