اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. خرداد 1396 - 21:51   |   کد مطلب: 25189
رئیس دانشگاه بوعلی همدان سینا گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر دومین کنگره شهدای دانشجو در همدان برگزار می‌شود.
کنگره شهدای دانشجو سوم خرداد در همدان برگزار می‌شود

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، منصور غلامی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، ضمن تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: این حضور سبب سربلندی و عزت کشور ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی با بیان اینکه این انتخابات در واقع تمرینی برای کاندیداها و حامیان آن‌ها بود، افزود: این امر نیاز به بازنگری دارد تا آن فضاهای شعاری و حرکت‌های تحریک انگیز به فضایی با ارائه برنامه و تحلیل علمی تبدیل شود که جایگاه این موضوع در دوازدهمین دوره انتخابات ضعیف بود.

غلامی با بیان اینکه رسانه‌های مجازی جایگاه خوبی برای این دوره از انتخابات داشتند، عنوان کرد: در واقع دسترسی به رسانه‌های مجازی آسان و ارتباطات بسیار گسترده‌تر از رسانه‌های مکتوب یا سایت‌های رسمی است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های رسانه‌ای برای چهار سال آینده تقویت شود تا از فناوری‌های مدرن و به‌روز جا نماند.

وی با اشاره به بحث کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان همدان مفتخر هستند که از سال 93 اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان همدان کرده‌اند و این اقدام سبب شد که در بهمن‌ماه سال 1393 کنگره‌ای به عنوان نخستین کنگره شهدای دانشجو در استان همدان برگزار شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار داشت: در سال 93 کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با حضور 3 هزار نفر از قشر دانشجو و مردم انقلابی و ایثارگر استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد که در حاشیه آن مراسم در سال 93 بازدیدهایی از خانواده‌های شهدای دانشجو نیز انجام شد.

غلامی با بیان اینکه قرار بر این بود تا دومین کنگره شهدای دانشجو استان همدان در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شود، گفت: به دلیل عدم حضور برخی مسئولان در استان برای شرکت در این مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان همدان به 3 خرداد امسال موکول شد و این دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو استان همدان 50 برنامه دیدار از خانواده‌های شهدا برگزار شده است، بیان کرد: این دیدارها با همراهی دانشگاه‌های دیگر، مسئولان استان و اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجو انجام شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تحت عنوان یادواره شهید از جمله برنامه‌های پیش‌زمینه برای کنگره شهدای دانشجو استان است، عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های در راستای برگزاری کنگره شهدا می‌توان به برگزاری همایش کوهنوردی توسط دانشگاه آزاد و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با حضور 1000 دانشجو اشاره کرد.

غلامی با اینکه جشنواره عکس دانشجویی برای نخستین بار در همدان برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره با موضوع‌های شهدا، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عاشقان کربلا با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار شد که استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد.

وی با بیان اینکه سخنران دومین کنگره شهدای دانشجو فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این مراسم آثار و نوشته‌های فرهنگی شهدای دانشجو به حاضرین در مراسم معرفی می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه هدف ما برگزاری کنگره شهدای دانشجو استان در حدفاصل 2 سال است، گفت: جریان داشتن این حرکت می‌تواند برای کسانی که از فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب دانشجویان مطلع نیستند در طول زمان مخاطب‌های جدید داشته باشد.

غلامی  با بیان  اینکه برخی شهدای دانشجو در سنین 19 الی 24 سال فرمانده بودند، بیان کرد: امروز نیز باید جوانان را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند باور کرد.

وی اظهار داشت: بیان رشادت و فعالیت‌های شهدای دانشجو در راستای حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و معرفی چهره‌های نورانی شهدا به مردم استان و قشر جوان مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجو است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه استان همدان 152 شهید دانشجو دارد، عنوان کرد: این آمار مربوط به شهدایی است که در همدان سکوت داشتند اما در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور تحصیل می‌کردند.

غلامی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما برای تعداد مهمان‌ها حاضر در کنگره شهدا 3 هزار نفر است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 700 نفر دانشجو هستند و از شخصیت‌های استانی، فرهنگی، روحانیت نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌ است.

وی با بیان اینکه دولت باید هر ساله نیاز خود به نیروی انسان در برنامه‌های کشور را مشخص کرده و از دانشگاه‌ها درخواست نیرو کند، افزود: در این صورت اشتغال در زمان تحصیل برای دانشجوها ایجاد می‌شود که این امر سبب انگیزه و اشتیاقی برای انتخاب درست و تحصیل دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه دانشگاه بوعلی در استان همدان دارای 13 دانشکده است که 9 دانشکده آن مختص به شهر همدان می‌باشد، گفت: در حال حاضر 11 هزار دانشجو در 80 گروه آموزشی در دانشگاه بوعلی در استان همدان مشغول به امر تحصیل هستند و این دانشگاه سالیانه آمادگی پذیرش یک هزار و 500 دانشجو را دارد.

غلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های سطح کشور 1 میلیون 250 هزار صندلی خالی وجود دارد، بیان کرد: امسال 750 هزار دانشجو در کنکور سراسری شرکت کردند که این صندلی‌های خالی بیشتر مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد است.

وی درباره بورسیه و جذب دانشجو خارجی، عنوان کرد: دولت و مجموعه دستگاه‌های مرتبط باید اقدامات لازم برای جذب دانشجویان خارجی را انجام دهند که در حال حاضر 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی همدان حضور دارند که 30 نفر مشغول به تحصیل و 70 نفر مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان، اظهار داشت: دانشگاه بوعلی همدان توانسته است رتبه اول توسعه در منطقه را کسب کند.

غلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی مختص دانشگاه بوعلی در سال گذشته 17 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: متأسفانه ما از این میزان یک ریال همدان دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سال 94 دانشگاه بوعلی در بین دانشگاه جامعه کشور رتبه هشتم را کسب کرد، گفت: در شاخصه‌های پژوهشی رتبه چهارم کشور و در لیست سرعت رشد علمی ایران رتبه اول را در سطح جهان دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی همدان در چاپ مقالات معتبر جز پنج دانشگاه برتر کشور است، بیان کرد: 4 استاد دانشگاه بوعلی همدان جز اساتید تأثیرگذار در علم جهانی و بین‌المللی هستند.

غلامی تصریح کرد: از دستاوردهای دانشگاه بوعلی همدان در حوزه صنعت این است که در سال گذشته پنج میلیارد تومان قرارداد با صنایع منعقد کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان