اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. خرداد 1396 - 8:59   |   کد مطلب: 25269
حاجی شجاعی یکی از مدافعین حرم از حال و هوای رمضان , سحری ها و افطاری های با صفایش در کنار حرم حضرت زینب(س) می گوید.
حال و هوای رمضان در سوریه از زبان مدافعان حرم

به گزارش صبح الوند، حاجی شجاعی یکی از مدافعان حرم  است که هم دوران پر فرازو نشیب جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را به خوبی درک کرده و هم دفاع از بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری(س) را با عمق وجود تجربه کرده است. حاجی شجاعی پیرمرد مهربان و خوشرویی است که با وجود اینکه دردوران جنگ تحمیلی چند بار شیمیایی شده اما هنوز پرچم دفاع از حرم را برافراشته نگه داشته و خم به ابرو نمی آورد.

 

یدا.. شجاعی بزرگ مرد دفاع مقدس هم اکنون در سوریه جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نیست.

 

پای صحبت هایش می نشینم اما تواضع و فروتنی حاجی شجاعی مانع از این است که خیلی از فداکاری و جانفشانیهایش به عنوان مدافع حرم صحبت کند.

 

* با آمدن ماه رمضان، یاد عملیات رمضان می افتم

از او در مورد حال و هوای ماه مبارک رمضان در دوران دفاع مقدس پرسیدم و او با لبخند شیرین در حالیکه آرامش در نگاهش موج می زند اینگونه پاسخ گفت: زمانیکه  اسم ماه مبارک رمضان می اید ناخودآگاه به یاد جنگ و عملیات ((رمضان )) که در ماه میهمانی خدا انجام شد می افتم . شور و حال عجیبی در بین رزمندگان اسلام حکفرما بود . آنها بدون اینکه ترس و واهمه ای از آتش و گلوله داشته باشند سفره های افطار ساده خود را برپا کرده و هدفی جز دفاع از میهن و آرزویی جز شهادت نداشتند ( در این لحظه حاجی شجاعی لحظه ای به فکر فرو رفت گویی خاطرات آن روزها را در ذهن مرور می کرد .. شاید هم به یاد همرزمان شهید خود لحظه ای لبخند بر لبانش نقش می بست) او ادامه داد: رمضان سال 61  بسیار خاطره انگیز بود چند نفراز بچه ها در ماه رمضان به شهادت رسیدند.

 

 

از حاجی شجاعی در مورد ماه رمضان سال گذشته که به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور داشت پرسیدم و او با لبخندی شیرین اینگونه بیان کرد: سال گذشته در این ماه پرخیرو برکت  در منطقه اطراف حلب حضور داشته و با تروریست هایی که در آن منطقه می جنگیدیم( در اینجا حاجی شجاعی به یاد بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) لحظه ای مکث کرد) و سپس با لحنی گرم که صفا و صمیمیت را فریاد میزد، ادامه داد: چند بار در این راه مجروح شده ام اما هیچ گاه این امر بهانه ای برای ترک سوریه نشده است.

 

*حال و هوای افطار و سحر در سوریه وصف ناپذیر است

ازاین مدافع حرم در خصوص حال و هوای  سحر و افطاردر سوریه  پرسیدم و او گفت: حال و هوای آن زمان وصف شدنی نیست چرا که خبر نداشتیم آیا دشمن در پیش روی ما قرار دارد یا در پشت سر و این با حال و هوای ماه مبارک قابل وصف نیست ( حاجی شجاعی مکث کوتاهی کرد )و سپس ادامه داد: شرایط خاصی در سوریه حاکم بود اما هیچ یک از مدافعین حرم لحظه ای ترس و واهمه به خود راه نداده و تا آخرین نفس این راه را ادامه خواهند داد.

 

از این مدافع حرم در خصوص همرزمانش که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند سوال می کنم و او اینگونه پاسخ می دهد: شهید عزیز طالبی از همرزمانم بود که از آذربایجان غربی رهسپار جبه های حق علیه باطل شده بود این بزرگوار  زبان روزه شهید شد.

 

از این رزمنده دفاع مقدس خواستم تا مدت حضور در جبهه و اینکه در کدام عملیات مجروح شدند را برایم توضیح دهد و اینگونه گفت: از اوایل جنگ تحمیلی ، در سال 59 ، در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور داشته و در عملیات کربلای 5  شیمیایی شدم و درسال 60 در عملیات شکست حصر آبادان برای اولین  مجروح شدم.

 

 

 از مرد سالهای جنگ در خصوص امکانات و شرایط در جبهه ها سوال کردم و او اینچنین گفت: امکانات ما در مقابل کشوری که ، تمام دنیا آن را برای رسیدن به هدف و شکست ایران پشتیبانی می کردند بسیار محدود و ناچیز بود، رزمندگان اسلام با آن شرایط سخت بازهم دست از تلاش و مجاهدت برنداشتند.

 

از او در مورد کلام آخر پرسیدم او با لبخندی دلنشین اینگونه جواب داد: بنده و همرزمانم تابع امر رهبری بوده و به عنوان یک سرباز امیرالمومنین(ع)  در خدمت نظام و ایران عزیز خواهیم بود.

 

آری حاجی شجاعی مردی از خطه جنوب کشور که سالهای جوانی خود را در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذرانده و اینک در آفتاب گرم سوزان در سوریه باز هم دست از تلاش و جانفشانی بر نمی دارد امیدوارم این رزمنده مدافع حرم و همه ی عزیزانی که پای در این راه گذارده اند موفق بوده چرا که نور چشمان این ملت هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان