اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 21:41   |   کد مطلب: 25308
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:
۴۸۷ هکتار ازعرصه‌های ملی استان همدان طعمه حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سال گذشته ۱۷۸ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان همدان رخ داد و نزدیک به ۴۸۷ هکتار از عرصه‌های ملی استان طعمه حریق شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

به گزارش صبح الوند، جلسه کارگروه فرعی تخصصی سایر مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان به منظور ایجاد هماهنگی برای پیشگیری و مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع استان با  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری،   فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان برگزار شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این نشست به مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری، همکاری و مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش دما تأکید و گفت: فصل گرمای امسال تقریبا از اوایل خرداد آغاز شده و همزمان با افزایش دما در روزهای اخیر شرایط برای آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی مستعد شده است.

 

اسفندیار خزایی با بیان اینکه منابع استعداد آن را دارند که با یک جرقه‌ای کوچک آتش بگیرند، افزود: امکانات و نیروهای اندک بخش‌های دولتی هیچ‌گاه پاسخگوی مقابله با بحران آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نیست و باید مردم را آگاه کرد.

 

وی با اشاره به ضرروت استمداد از نیروهای مردمی برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، یادآور شد:  سال گذشته ۱۷۸ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان رخ داد که نزدیک به ۴۸۷ هکتار از عرصه‌های ملی استان طعمه حریق شد و خسارت زیادی به انفال استان وارد ساخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان