اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. خرداد 1396 - 15:43   |   کد مطلب: 25539
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات اخیر روحانی در توهین به اصل امامت این اصل را منصوب از طرف خداوند دانست و افزود: مسئولین وقتی نتوانستند گره های افتصادی را باز کنند کشاندن مردم به مسائل حاشیه ای طبیعی است.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش صبح الوند، چند روز پیش بود که رییس جمهور در ضیافت افطاری  با اساتید و پزشکان گفته بود که انتخابات هدیه دنیای غرب نیست، امیر مومنان (ع) مبنای حکومت خود را خواستو ارای مردم میدانست که به نوعی اصل ولایت و امامت را زیر سئوال برده است.

 

به همین منظور آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفتگو با صبح الوند، در واکنش به اظهارت اخیر روحانی با اشاره اینکه رییس جمهور در اظهارات اخیر خود اصل امامت  را زیر سئوال برده است افزود: مساله امامت ریشه مذهب ما است و مساله امامت مثل نبوت است .

 

*امامت منصوب از طرف پرودگار است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعه به این معتقد است که امامت ائمه ان هم به واسطه پرودگار متعال و توسط رسول اکرم (ص) برای امام (ع) است نه اینکه مردم بیعت کنند و اگر مردم بیعت کردند امامت ثابت بشود و این یک مساله مسلم در بین شیعه است و هه  علمای شیعه اعتقاد دارند که امامت، امامت منصوب از طرف پروردگار است.

 

وی با اشاره به اینکه جریان غدیر خم که از مسلمات اسلام است در اثبات مساله امامت می باشد افزود: اصلا فرق بین شیعه و سنی در همین است که آنها امامت را از طرف خدای متعال منصوب نمیدانند و با اجماع می گویند باید اثبات شود که همان بیعت است و ما که شیعه هستیم با ادله موثق که یکی از دلیل هایمان همین حدیث غدیر خم است امامت را منصوب از طرف پروردگار می دانیم.

 

*بیعت با رسول خدا(ص) نبوت را اثبات نمی کند

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه بیعت با رسول خدا(ص) نبوت را اثبات نمی کند ادامه داد: درست است امامان  بعد از منصوب شدن اگر بخواهند اجرا کنند مردم می ایند  و با انها بیعت می کننند که بیعت مردم مثل بیعت با رسول خدا (ص)است اما این بیعت نبوت را اثبات نمی کند پیغمبر، پیغمبر بودند ولی  مردم امدند برای اجرایی کردن نبوت بیعت کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه بنابراین اصل امامت مثل نبوت از طرف خدای متعال است افزود: خیلی تعجب است از یک نفر طلبه و درس خوانده در حوزه چنین مساله ای که درمورد مذهب شیعه است زیر سئوال ببرد .

 

مدیر حوزه علمیه همدان  اظهار کرد: نمیدانم اینها می خواهند تحریم هایی که آمریکا بیشتر از سابق دارد بر ما اعمال می کند تحت شعاع قرار دهند و این مساله که برجام دارد به بن بست می رسد را از ذهن مردم خارج و آنان را  مشغول یک سلسله مباحث دیگری بکنند.

 

وی افزود: یک روز سند 2030 را پیش می کشند و می روند بدون اجازه رهبری، مجلس و بدون طی مسائل قانونی اجرای دستور میدهند و بعد به رهبر جسارت می کنند و می گویند گزارشات درست به ایشان نرسیده است و رهبر از خودشان  دفاع کنند.

 

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: دولت به این علت که نتوانست گره ای را باز و مورداعتماد مردم باشد هر روز به یک مساله حاشیه ای می خواهند بپردازند خدا کمکشان کند مشکلات مردم را حل کنند و نخواهند از مسایل اصلی دور بمانند .

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری  در پایان خطاب به روحانی گفت:  شما آمدید مشکلات مردم را حل کنید و اگر یک مشکل هم اضافه بکنید نه اینکه  حوزه ها و علمارا درگیر یک سلسله مسایل اعتقادی بکنید  و امیدوارم خدا به همه کمک کند که درراهی که مشکلات مردم برطرف شود قدم برداریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان