اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1396 - 23:15   |   کد مطلب: 25738
معاون خدمات شهري شهرداري همدان از عمدی بودن آتش‌سوزی مجتمع مسکونی محله امامزاده یحیی خبر داد.
معاون خدمات شهري شهرداري همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، مجيد درويشي چهارشنبه 14 تیر در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با موضوع بررسی عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اشاره‌اي به حادثه آتش‌سوزي مجتمع مسكوني محله امامزاده يحيي كرد و افزود: در اين حادثه نيروها 5 دقيقه بعد از تماس حاضر شدند و اثبات آن با دستگاه GPS امکان‌پذیر است.

 

وی ادامه داد: در پی وقوع این حادثه ٧ ايستگاه آتش‌نشاني درگير اين عمليات شدند و ٣ پرسنل سازمان مجروح شد و ٨ نفر از اهالي ساختمان فوت و دو نفر نيز مجروح شدند.

 

درویشی با اشاره به عمدي بودن اين حادثه عنوان کرد: پس از ورود معاون دادستان به اين حادثه عمدي بودن آن مشخص شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آتش‌نشاني همدان به لحاظ عملكرد جزء سازمان‌هاي برتر است، گفت: آتش‌نشاني يكي از سازمان‌هاي حساس و ويژه شهرداري است كه وظيفه بزرگ خدمت‌رساني و نجات جان مردم را در اختيار دارد.

 

وي با اشاره به عملكرد اين سازمان تصريح كرد: با رشد شهرها تجهيز و امكانات‌دهي به سازمان‌هاي آتش‌نشاني كمتر شد اما با وجود امكانات كم و نبود تجهيزات با كيفيت و مناسب، اين سازمان عمليات‌هاي خود را به شكل به‌روز و كامل انجام مي‌دهد و در نجات انسان‌ها از هيچ چيز دريغ نمي‌كند به طوري كه ايستگاه آتش‌نشاني باباطاهر در غرب كشور جزء ايستگاه‌هاي برتر است.

 

درويشي به وضعيت بحراني امسال اشاره کرد و گفت: امسال به لحاظ بارش زياد و رويش حجيم علف‌ها يك‌سال بحراني را در پیش‌رو داریم و این يكي از مواردي است كه نيازمند كمك دولت است چرا كه امکان دارد مراتع يك فرد در خارج از شهر آتش بگيرد و با اين وجود كه از وظايف سازمان نيست اما به علت تكليف اخلاقي نيرو اعزام به خارج از شهر مي‌كنيم.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در ٤ سال گذشته، شكايتي از عملكرد سازمان آتش‌نشاني دريافت نشده است.

 

به گزارش ايسنا، منطقه همدان، كامران گردان چهارشنبه 14 تیر در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با موضوع بررسی عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، تصريح كرد: در ٤ سال گذشته سازمان آتش‌نشاني روند رو به رشدي طي كرده و با وجود تغييرات مديريتي در اين مدت شكايتي از عمليات‌هاي اين سازمان دريافت نشده به طوریکه آتش‌نشانی هميشه سعي در جلب رضايت مردم با وجود كمبودهايش را داشته است.

 

وی با اشاره به برنامه‌هاي امسال سازمان آتش‌نشاني عنوان کرد: يكسري برنامه براي اين سازمان درنظر گرفته شده است و با وجود افزايش نيروها، سعي در حل مشكلات اين سازمان و خريداري و دادن تجهيزات تا ماه آينده خواهيم داشت.

 

گردان در پايان با اشاره به گله‌مندي‌هايي كه از سوي اين سازمان درباره حادثه آتش‌سوزی مجتمع مسكوني محله امامزاده یحیی مطرح شد، اظهار کرد: روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني جلسه‌اي بگذارد و پاسخگوي مردم باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان