اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 25761
همزمان با سالگرد رحلت آیت الله سید جواد خامنه‌ای، خاطراتی از رهبر انقلاب از خانه پدری بازنشر شد.
خانه‌ای که مایه افتخار جمهوری اسلامی است

به گزارش صبح الوند، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در سالگرد رحلت آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای؛ پدر رهبرانقلاب خاطراتی از ایشان که در ۱۴ تیرماه سال ۷۵ نقل شده بود، بازنشر داد. بیانات رهبر انقلاب به این شرح بود:

بنده رئیس‌جمهور بودم و امکانات این کشور تا حدودی که در اختیار رئیس‌جمهور بود، در اختیار بنده بود؛ اما این پیرمرد و پیرزن کوچکترین توقعی نداشتند که چون پسرشان رئیس جمهور شده، این خانه را تبدیل به احسن کنند یا دستی به سر و صورتش بکشند.

پدرم تا سال ۶۵ و مادرم تا انتهای دوران ریاست جمهوری در همین خانه زندگی می‌کردند؛ اما این خانه کمترین تغییری در جهت کامل شدن پیدا نکرد؛ این برای جمهوری اسلامی مایه‌ی افتخار و مباهات است...

البته فضل این کار به من برنمی‌گردد؛ به آن دو بزرگوار برمی‌گردد که به معنای واقعی کلمه زاهد و به زخارف و ظواهر دنیا بی‌رغبت بودند. برای آنها اهمیتی نداشت که چگونه و کجا زندگی کنند.

وقتی پدر من فوت کرد، پس از تقویم وسایل این خانه - غیر از کتابهای ایشان که خودش باب جداگانه‌یی بود - همه‌ی موجودی آن از صدر تا ذیل، حدود ۴۵ هزار تومان شد؛ در حالی که آن روز اگر می‌خواستند ۴۵ هزار تومان را مصرف کنند، نمی‌شد مثلاً یک یخچال و یک گاز بخرند؛ این در حالی بود که ایشان پنجاه سال در این شهر امام جماعت و روحانیِ موجه و دارای مریدها و علاقه‌مندان زیاد بودند! گذشتگان ما این‌طور زندگی کردند.

منبع: khamenei.ir

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان