اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1396 - 23:03   |   کد مطلب: 25834
حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین می‌باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزش‌گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.
بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع)

به گزارش صبح الوند، حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

تیرماه یادآورشجاعت وغیرت مردان وزنانی ازجنس ایمان واراده است که به پاخاستند تا ظلمی راکه برزنان سرزمین اسلامی توسط رژیم دست نشانده ی پهلوی روا می شد از میان بردارند و با نثار جان خویش به تمامی دنیا فهماندند که :«هیهات من الذلة»

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

 

امسال هفته عفاف و حجاب را در حالی گرامی می داریم که سخنان امام خامنه ای در دیدار دانشجویان(فرمودند: «من به همه آن هسته های فکری وعملی جهادی فرهنگی در سراسر کشورمرتبا می گویم : هر کدام کار کنید مستقل و به قول میدان جنگ «آتش به اختیار» . آنجایی که احساس می کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد  .

و نمی تواند درست مدیریت کند، آنجا آتش به اختیارید یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید .»)سر لوحه فعالیت های خود قرار می دهیم.

درهمین راستا قشر بسیج دانش آموزی از مراکز و نهادهای فرهنگی به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی انتظار دارد که به تبیین و روشنگری در زمینه مساله حجاب و عفاف بپردازند و با استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه به ویژه فضای مجازی در جهت آگاهی و ترغیب جوانان و اقشار مختلف برای گرایش به این امر مهم گام بردارند.

- از دولت جمهوی اسلامی می خواهد مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی قرار داده و آن را به صورت پیگیر اجرایی کند.

-از قوه قضاییه می خواهد هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فعالیت های تخریبی انجام می دهند، به عمل آورد. -مجلس به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد

 - از رسانه ملی می خواهد با تولید برنامه های مفید و ثمر بخش در قالب های مختلف به مساله حجاب و عفاف و صیانت از کانون خانواده توجه نماید.

تا حجاب این میراث خون شهدا که مکررا در وصیت نامه های آنها می درخشد بیش از این محجور باقی نماند.

 

با وجود کم کاری ها و اهمال کاری ها هنوز مردم مؤمن و ولایت مدار که همواره سینه در برابر نا ملایمات سیاسی و نظامی و تهدیدات خارجی در برابرمستکبرین سپر کرده اند ؛ بادست خالی و با قلوبی سرشار از ایمان به خداوند پا به عرصه فرهنگی و دینی قرار داده و با اقامه امر به معروف و نهی از منکر به فکر دفاع از حجاب قرآنی و الهی و عفاف اسلامی هستند و می دانند نزول برکات و خیر و سعادت و ولایت صالحان مشروط به امر به معروف و نهی از منکر است.

 

در پایان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از امت همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه دختران و زنان پاکدامن در خواست دارد تا شرف خود را در راه پاسداری از حریم ارزشهای اسلامی و مبارزه با ناتوی فرهنگی به نمایش در آورند تا سبب خشنودی امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان  گردد.

والسلام علی من اتبع الهدی.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان