اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مرداد 1396 - 15:11   |   کد مطلب: 26059
رییس منتخب شورای پنجم با بیان اینکه 35 نفر جهت تصدی شهرداری همدان کاندید شده اند افزود: امکان دارد از این تعداد 8 نفر به مرحله نهایی برسند و تمام سعی خود را می کنیم قبل از شروع به کار رسمی شورا شهردار را انتخاب نماییم.
شهردار همدان

به گزارش صبح الوند، همزمان با نزدیک شدن به سر کار آمدن شورای پنجم انتخاب شهردار یکی از این دغدغه های اصلی شورا شده است و شورای پنجم سعی دارد تا حد امکان قبل از اغاز رسمی دوره کاری مصاحبه ها و کارهای لازم در خصوص انتخاب شهردار را انجام دهند. به همین منظور مصاحبه ای با کامران گردان سخنگوی فعلی شورای جهارم و رئیس منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان  صورت گرفت.

 

کامران گردان در گفتگو با صبح الوند در خصوص انتخابات شهرداری همدان افزود: 35 فرد برای شهرداری همدان داوطلب شده اند.

 

* 9 نفر در مراحل اولیه انصراف داده اند

رییس منتخب شورای پنجم شهر همدان  افزود: تاکنون 9 نفر همان در مراحل اولیه انصراف دادند و 12 نفر فعلا مصاحبه شده اند و مصاحبه 8 نفر هم تا آخر هفته انجام می شود و مابقی به هفته های اینده کشیده میشود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم تعدادی که در مرحله اولیه بالا آمده اند از گزینه های اصلی باشند افزود: امیدواریم  از بین گزینه های اصلی که ممکن است 8 نفر باشد به گزینه نهایی برسیم.

 

گردان ادامه داد: امکان دارد در هفته آینده ما به یک مرحله ای برسیم که مثلا دو سه نفر بماند و در مرحله بعدی آن یک نفر انتخاب بشود .

 

 

*سعی می شود قبل از شروع به کار رسمی شورا شهردار انتخاب شود

وی اظهار کرد: اگر همه کارهای انتخاب شهردار انجام شد و به گزینه مورد نظر که دارای شرایط مورد نظر باشد نرسیم ما کارمان را ادامه میدهیم و ما فرصت داریم حتی اگر شورا  رسما شروع شود کارمان را دنبال کنیم اما تا قبل از شورای پنج اتفاق بیفتد جلو افتادگی برای ما است.

 

رییس منتخب شورای پنجم شهر همدان  در پاسخ به سئوالی که چه مقدار در انتخاب شهردار به مسائلی همچون جناح بازی توجه می شود افزود: در شورا سعی شده است تعاملی باشیم.

 

وی در خصوص ملاک های مورد نظر در خصوص انتخاب شهردار افزود: ملاک های مورد نظر عواملی همچون سابقه کاردر شهرداری یا مرتبط با شهرداری، بومی بودن، سن داوطلبان و در حدی باشد که توان کار داشته باشد، توانایی داشتن تعامل، ذکاوت و شجاعت در عمل, امکان مقابله با مشکلات پیش رو و کلیات مواردی که یک مدیر لایق باید داشته باشد و امیدواریم به ان برسیم.

 

*حرف نهایی..

در پایان باید گفت در بین اسامی 35 فرد معرفی شده چهره های مطرح شهرداری ، اعضای شورای سابق و حتی اسامی برخی از فعالان فرهنگی همدان به چشم میخورد و با توجه به اینکه از 11 نفر راه یافته به شورای پنجم تعداد 5 نفر از لیست امید و سه نفر از لیست اصولگرایان انتخاب شدند  باید دید در انتخاب شهردار جدید بیشتر به چه ملاکهایی توجه خواهند کرد ایا فقط دید سیاسی را ملاک قرار میدهند و یا به سایر شرایط مورد نیاز یک شهر هم توجه خواهند  کرد.

 

امید است که شورای شهر بدون هر گونه جناح بازی شهردار دلسوز و متخصص در زمینه شهر را انتخاب کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان