اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1396 - 23:07   |   کد مطلب: 26123
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳:
۷۰۰ هزار تن گندم در استان‌های همدان و کردستان خریداری شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم در استان‌های همدان و کردستان خریداری شده است، گفت: ۳۰۰ هزار تن گندم در استان همدان و ۴۰۰ هزار تن گندم در کردستان خریداری شده است.
۷۰۰ هزار تن گندم در استان‌های همدان و کردستان خریداری شد

به گزارش صبح الوند، علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در استان‌های همدان و کردستان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه خرید تضمینی گندم در منطقه 13 شروع شده است، افزود: تاکنون بیش از 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به تفکیک 300 هزار تن در استان همدان و 400 هزار تن در استان کردستان خریداری شده است.

رنجبرضرابی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 بیش از 9 هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: 3 هزار و 800 میلیارد ریال مربوط به استان همدان و 5 هزار و 100 میلیارد ریال مربوط به استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت: به منظور تسهیل در امر تحویل گیری گندم از کشاورزان تعداد 191 مرکز خرید در منطقه 13 تعبیه شده است که 85 مرکز مربوط به استان همدان و 106 مرکز در استان کردستان فعال هستند و خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ‌گونه شکایتی واصل نشده است.

رنجبرضرابی تصریح کرد: قبل از شروع فرآیند خرید گندم اکیپ کارشناسی به منظور آماده‌سازی کلیه مراکز خرید ملکی سیلوهای بخش خصوصی، کمیسیون کارخانه‌ها و انبارهای مباشران از ساختمان، تجهیزات مراکز انباری و سیلویی شامل باسکول، تجهیزات تخلیه، بارگیری ، نگهداری لوازم آزمایشگاهی، نرم‌افزار و رایانه و چاپگری‌های موجود بازدید و بررسی‌های لازم را  انجام دادند و نسبت به تعمیر، رفع نواقص و کمبودهای موجود اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید به ترتیب از قرار هر کیلوگرم 13 هزار و 13 هزار و 300 ریال است، بیان کرد: گندم‌های تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشش و بیش از آن بابت هر درصد مبلغ 150 هزار ریال از بهای گندم کسر می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 اظهار داشت: امسال نیز بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار است که بر این اساس هماهنگی‌های لازم با این بانک انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان