اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 26137
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جامعه نگاه جامعه به شغل خبرنگار پایین است، گفت: خبرنگاران ‌کار بسیار مقدسی دارند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هر اندازه خبر‌رسانی مطلوب باشد با خود برکت نیز به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه اخبار اورژانسی را باید بدون فوت وقت اطلاع‌رسانی کرد بیان کرد: اخبار اورژانسی باید سریع و با اعتماد بالا به مردم برسد و در این صورت آن خبر برکت زیادی دارد.

آیت‌الله محمدی عنوان کرد: اگر در مورد برخی حادثه‌های تلخ و سوانح اطلاع‌رسانی به موقع انجام نشود دچار خسران می‌شویم چرا که در صورت انتشار به موقع علاج آن نیز به سرعت انجام می‌شود، به عنوان مثال در مورد ساختمان پلاسکو اول آتش کوچکی ایجاد شده بوده که اگر خبر آن سریع می‌رسید جلوی آن گرفته می‌شد.

امام جمعه همدان گفت: اکثرا ما ارزش، قداست و راهبردهای کار خود را به خوبی نمی‌دانیم و به کارمان عشق نداریم به عنوان مثال اگر پزشکی ارزش کار خود را بداند و عاشقانه به کار خود بپردازد نجات جان یک نفر را نجات عالمی می‌پندارد. اصحاب رسانه نیز با خبررسانی به موقع می‌توانند جان، آبرو، مال، ناموس و حتی امنیت مردم کشور خود را حفظ کنند پس اگر تصور خبرنگار بر درآمد ناچیز این شغل باشد آن عشق به کار دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه ما از نظر فرهنگی فقیر است تصریح کرد: نگاه جامعه به شغل خبرنگار پایین است و باید تغییر کند همین طور که نگاه به شغل معلمی بالا نیست ولی از نظر الهی کار بسیار مقدسی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر کاری که پرفضیلت باشد با خطراتی نیز همراه است گفت: در عالم روایت دین ما اذعان دارد که خبرنگار باید عادل باشد و خبر قطعی را روایت کند و آنچه که مر حق هست را بیان کند. دین ما روی قرآن و حدیث ایستاده است اگر واسطه‌های روایت احادیث عادل بودند حجت است ولی اگر راوی عادل نبود و کم و زیاد داشت ان روایت حجت نیست و جعل شده است.

آیت الله محمدی اظهار داشت: اگر در اطلاع‌رسانی و روایت چارچوب دین عملی شود و از خط قرمزها عبور نکنیم عبادت کرده‌ایم ولی اگر غرض‌ها، دنیا و عوامل سبب شود خبر وارونه به دست مردم برسد نتیجه وارونه نیز به دنبال دارد و حق باطل و باطل حق پنداشته می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبران الهی از عالم غیب برای ما خبر آوردند گفت: پیامبران را نبی می‌گویند چرا که آگاه سازی و اطلاع‌رسانی از دین را انجام می‌دادند و در قرآن سوره نبأ را در این رابطه مطالبی داریم. حس خودخواهی و لجبازی انسان سبب می‌شود تا اخبار عالم غیب را باور نداشته باشد. اگر شما روزنامه‌ها را روزی‌نامه کنید اتفاق و توسعه‌ای در جامعه رخ نمی‌دهد ضمن اینکه خبرنگاری در گفتار و نوشتار باید دقیق باشد چرا که جایگذاری یک نقطه نیز اهمیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان