اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 4:22   |   کد مطلب: 26175
فرمانده سپاه انصارالحسین( ع ) استان همدان با اشاره به اینکه در جملات مقام معظم رهبری  یک نگاه نظامی وجود دارد افزود: برداشت ما این است که دقیقا یک جنگ واقعی اتفاق افتاده است شاید در دفاع مقدس ابزار را میدیدیم اما در این جنگ ابزار دشمن رونما نیست و مقام معظم رهبری اینها را به هم ربط میدهد.

به گزارش صبح الوند، سردار مظاهر مجیدی در جمع اعضای بسیج رسانه همدان به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: از خداوند متعال میخواهیم با کمک شما بتوانیم  این ماموریت بزرگ در سپاه و بسیج را به خوبی در استان پشت سر بگذاریم.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان اظهار کرد: خود را شایسته این جایگاه نمیدانم چون وقتی نگاه میکنیم میبینیم کسانی همچون شهید شهبازی و همدانی این مسئولیت را داشتند فقط از خداوند میخواهیم دست شفاعت انها  روی ما باشد و امیدواریم بتوانیم با توسل به  شهدا ان مسیر را طی کنیم.

 

* نقش مهم هم زبانی در پیشبرد اهداف سپاه

وی هم دلی و هم زبانی را در پیشبرد اهداف سپاه بسیار مهم دانست و افزود: اگر بتوانیم یک هم زبانی و همدلی را برای انجام ماموریت های سپاه داشته باشیم شاید بتوانیم قسمتی از کار و ماموریت سپاه را در مجموعه استان را پشت سر بگذاریم.

 

 سردار مجیدی اظهار کرد: چون من بومی استان هستم و موضوعات استان را بیشتر توجه دارم باید با دوستان مشورت داشته  و از نظرات انها بهره مند تا بتوانیم یک حرکت جمعی داشته باشیم.

 

وی افزود: اینها کار یک فرمانده تنها نیست و ان چیزی که ما تجربه گرفتیم ان است که اگر کار جمعی باشد نتیجه گرفتیم و لازمه انجام تمام این فعالیتها مشارکت است و اگر ما توانستیم مشارکت را داشته باشیم موفق خواهیم شد.

 

* اصلی ترین اولویت سپاه محقق کردن فرمایشات رهبری است

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان محقق  کردن فرمایشات رهبری را از اصلی ترین اولویت های سپاه خواند و افزود: در این خصوص این سوال است که اینکه ایا موفق بودیم و چقدر موفق بودیم و چقدر فاصله با این مسیر داریم؟

 

 

*دشمن نقاط قوت ما را هدف گرفته است

 

وی با بیان اینکه دشمن ضربه به نقاط قوت ما را در هدف خود دارد افزود: با یک نگاه کارشناسانه به موضوعات دشمن متوجه می شویم در دوران دفاع مقدس وقتی دشمن میخواست وارد شود تمام سعیش این بود جایی که ما ضعف داریم وارد شود ولی امروز بر روی نقاط قوت ما دست گذاشته است.

 

سردار مجیدی اظهار کرد: اولین نقطه ای که برای دشمن بسیار مهم است و ضربه به ان را شروع کرده ولایت و رهبری به عنوان نقطه قوت نظام است چون هر مشکلی تاکنون بوده رهبر ان را ترمیم کرده است.

 

وی افزود: در سال 65 مقام معظم رهبری بحث عوام و خواص را عنوان و از ان سال هر چه به جلو می اییم می بینیم فرمایشات حضرت اقا روی مسایل فرهنگی با شدت بیشتری دارد مطرح میشود و دشمن هم حمله ای بر روی مسایل فرهنگی ما در پیش گرفته است. 

 

* دشمن تمام توان خود را جهت زمین گیر کردن منویات رهبری گذاشته است

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را گذاشته که خواسته های حضرت اقا زمین گیر شود افزود: در مباحث اقتصاد مقاومتی چقدر حضرت اقا تاکید دارد و دشمن هم  روی ان برنامه ریزی و فشار می اورد که به ان ضربه بزند.

 

وی ادامه داد: در مساله نفوذ صدها بار حضرت اقا عنوان کردند که نفوذ در مراکز تصمیم شهری دارد اتفاق می افتد.

 

سردار مجیدی با اشاره به اینکه در جملات مقام معظم رهبری  یک نگاه نظامی وجود دارد افزود:  وقتی در خصوص فرهنگی میگویند ناتوی فرهنگی و در خصوص جنگ نرم می گوید شما افسران جنگ نرم هستید و امامان جمعه را فرماندهان قرارگاه فرهنگی میداند همگی جملات نظامی هستند.

 

وی ادامه داد: برداشت ما این است که دقیقا یک جنگ واقعی اتفاق افتاده است شاید در دفاع مقدس که در خطوط مختلف بودیم ابزار را میدیدیم اما در این جنگ ابزار دشمن رونما نیست و مقام معظم رهبری دارد اینها را به هم ربط میدهد.

 

* اتش به اختیار یک اصطلاح نظامی است

 

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان با اشاره به جمله اتش به اختیار گفت: اتش به اختیار یک اصطلاح نظامی است و وقتی یک تیپ از قرارگاه اصلی خارج میشود بعضا اختلال هایی هست و ارتباط با قرارگاه اصلی وجود ندارد انجا میگویند وقتی چنین وضعیتی شد ان فرمانده با اختیار خودش کار انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: ما امروز میبینیم دستگاه هایی که باید در این خصوص باشند خلل دارند و سپس مقام معظم رهبری ان را برای احاد مردم ابلاغ میکند و سازمان هایی همچون بسیج باید کارهایی بیشتر انجام دهند.

 

 

*انتظارات رهبری را در کل سال پیگیری کنید

سردار مجیدی عنوان کرد: انتظار ما این است انتظارات رهبری را به یک ماه یا یک هفته در سال  موکول نکنیم بعضی از انها خواسته های بلند مدتی است که ما در سپاه استان میخواهیم دنبال ان باشیم و منویات مقام معظم رهبری را با کمک بسیجیان درطول سال باید مطالبه کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این قسمت را انجام دهیم شاید بتوانیم یک مسیری را برای سپاه نهادینه کنیم.

 

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان نقطه قوت دیگر که دشمن قصد ضربه به ان را دارد سپاه خواند و افزود: در خیلی از جاها فتنه های دشمن توسط سپاه  خنثی میشود و به عنوان مثال در  فتنه 88 ان کسی که در مقابل اینها می ایستد که اهدافش را در نطفه خفه کند سپاه است .

 

* دشمن درصدد ضربه به سپاه از طریق خودی ها هست

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است ضربه به سپاه را از طریق خودی ها ایجاد کند افزود: وقتی قاسم سلیمانی تصمیماتی برای مقابله با دسمن میگیرد ما می بینیم زمزمه هایی از خودی ها شنیده می شود.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان نقش رسانه ها را بسیار موثر در معرفی منویات رهبری به مردم دانست و گفت: ایا به جز رسانه ها, بسیج و پایگاه های مقاومت میشود این کار را کرد که ما بتوانیم بحث منویات حصرت اقا را برای مردم واقعی معرفی کنیم و این در یک مقطع کوتاه جوابگو نیست.

 

* خبرنگاران خواسته های رهبری را در دراز مدت پیگیری کنند

وی تاکید کرد:من خواهش دارم خبرنگارها یک سیکلی برای خودتان داشته باشید و خواسته های حضرت اقا را در دراز مدت بررسی کنید.

 

سردار مجیدی در خصوص مطالبه گری از شعارهایی که دولت داده است افزود:باید درطول سال مطالبه گری کنیم که چه مقدار از این شعارها تحقق یافته است.

 

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره)که مساجد را سنگر خوانده اند یکی از اولویت های دیگر سپاه را شروع کردن کار از مساجد دانست و افزود: ان چیزی که در انقلاب  رمز موفقیت ما بود شروع کردن کار از مسجد بود و ما باید برگردیم به مسجد و کار را از انجا اغاز کنیم.

 

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان خاطر نشان کرد:خبرنگاران و رسانه ها باید بروند مطالب را از داخل مسجد بیرون و باید بتوانیم این کار را اجرا کنیم و حساسیت ها را  داخل مسجد حل کنیم.

 

* امربه معروف باید در مسجد حل شود

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در امر به معروف مشکل داریم این را بایددر مسجد حل کنیم.

 

سردار مجیدی تاکید کرد: تمام سعی ما  این است کار را از مسجد شروع کنیم و بتوانیم ان بسیج اولیه را داشته باشیم.

 

وی افزود: درست است که بسیج قشرهای مختلف دارد اما  همه را بسیج کردیم و همه باید کار را از مسجد شروع کنند چون  تاثیر گذاری ان بیشتر است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع ) استان همدان در  پایان با اشاره به اینکه اختلاس های اخیر سبب بی اعتمادی مردم شده است افزود: ما باید اعتماد مردم به سپاه را بیشتر کنیم و من خواهش دارم در این موضوعات به ما کمک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان