اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 26236
معاون استاندار همدان گفت: میزان جرایم استان در مقایسه بین سال‌های ۹۵ با ۹۴ حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است.
 استان همدان معتاد متجاهر ندارد

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدابراهیم الهی‌تبار پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های متولی باید مراکز مجری ماده 16 در استان را تقویت کرده و هرکاری که می‌توانند برای پیشگیری و مقابله با موادمخدر انجام دهند.

 وی افزود: سیستم تولید و توزیع موادمخدر هوشمند و پویا است که باید متناسب با آن نیز  ما فعالیت‌های خود را برای مقابله و پیشگیری از این بلای خانمان سوز تغییر داده و انجام دهیم.

معاون امنینی و سیاسی استاندار همدان  بیان کرد: در بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر و همچنین تقویت مشارکت‌های اجتماعی استان همدان عملکرد خوبی داشته که کاهش میزان طلاق در استان گواه این مدعا است.

 وی تصریح کرد:  در مقایسه بین سال‌های 95 با 94 ما در بخش سرقت 22 درصد کاهش، مفاسد اجتماعی 29 درصد کاهش، کشفیات مواد مخدر 22 افزایش، جعل 30 درصد کاهش، نزاع فردی 64 درصد کاهش، نزاع جمعی 17 درصد کاهش و درمجموع در بخش جرایم نیز 24 درصد کاهش داشته‌ایم.

 الهی تبار عنوان کرد: در بخش سوء مصرف مواد مخدر نیز در گذشته رتبه اول کشوری را داشتیم که توانستیم با اجرای برنامه‌های مختلف و همکاری دستگاه‌های متولی جایگاه استان را به رتبه 7 کشوری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه آمار خودکشی در استان نیز کاهش یافته است ابراز کرد: تغییر رفتار اجتماعی در مردم و جامعه سخت بوده و به زمان بسیاری نیاز دارد به همین دلیل ما تنها با مشارکت مردم  در این عرصه موفق می‌شویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که بالاترین مقام کشور نیز برای رفع این مشکل وارد عرصه شده است بنابراین عدم حضور و یا عدم پیگیری مصوبات از سوی هیچ نهادی پذیرفته شده نیست.

 وی با تاکید براجرای قدرتمند طرح ماده 16 در استان افزود: ما از اندک استان‌های موجود در کشور هستیم که معتاد متجاهر نداریم و دلیل آن نیز ورود بخش خصوصی و اجرای ماده  16 برای جمع آوری معتادان متجاهر در استان است.

کشف 3058 کیلوگرم مواد مخدر در 5 ماهه نخست امسال

جانشین مبارزه با مواد مخدر استان نیز بیان کرد: در 5 ماهه نخست امسال 3058 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که از این مقدار بیشترین درصد متعلق به تریاک، هروئین و شیشه است.

وی با بیان اینکه تا کنون 623 نفر معتاد جمع آوری شده است، گفت: تا کنون 3312 عملیات انجام شده که از این تعداد 2117 مورد مربوط به عملیات پاکسازی و170 مورد نیز مربوط به کنترل محورهای مواصلاتی است.

مومیوند از ضبط 89 دستگاه خودرو، 30 دستگاه موتورسیکلت و 9 قبضه اسلحه خبر داد و اظهار داشت: 76094 بوته شاهدانه و بیش از 3 هزار بوته خشخاش نیز شناسایی و معدوم شده است.

وی با اشاره به رشد تولید و مصرف قرص‌های روانگردان نیز عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 میلیون تن قرص روانگردان کشف و 39 باند تهیه و توزیع نیز متلاشی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان