اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مرداد 1396 - 18:52   |   کد مطلب: 26313
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امورحقوقی شورای شهر همدان:
دست‌های پنهان در تصویب بودجه شهرداری همدان فعال بود
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امورحقوقی شورای شهر همدان گفت: دست‌های پنهان در تصویب بودجه شهرداری همدان فعال بود.
دست‌های پنهان در تصویب بودجه شهرداری همدان فعال بود

به گزارش صبح الوند، حسین قراباغی بعدازظهر یکشنبه در آخرین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و امورحقوقی شورای شهر همدان در دوره چهارم که با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد، گفت:  کمیسیون بودجه از کمیسیون های مهم و کلیدی شوراهای شهر محسوب می شود و مهمترین مأموریت شوراها در شرح وظایف این کمیسیون تعریف شده است.

حسین قراباغی اظهار داشت: کمیسیسون بودجه شورای شهر همدان طی چهار سال به صورت علمی، تخصصی و با بهره گیری از تجارب صاحب نظران فعالیت داشته و بودجه ریزی را انجام داده است.

قراباغی تصویب بودجه، تصویب تعرفه و دفترچه عوارض و حسابرسی را از وظایف مهم کمیسیون بودجه برشمرد و اضافه کرد: قانون گذار این موارد را به عنوان مهمترین موضوع در شرح وظایف شوراها تعریف کرده است.

دست های پنهان در تصویب بودجه فعال بود و اجازه نمی داد هر آنچه که شایسته است انجام پذیرد وی اظهار داشت: سعی شده در کمیسیون بودجه شورای چهارم با بهره گیری از تجارب اعضای شورا و کارشناسان به صورت علمی و تخصصی تصویب بودجه انجام شود هر چند دست های پنهان در تصویب بودجه فعال بود و اجازه نمی داد هر آنچه که شایسته است انجام پذیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امورحقوقی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تصویب تعرفه عوارض و اهمیت آن در درآمدهای شهرداری، افزود: طی چهار ساله شورای شهر همدان به دنبال احقاق حقوق مردم بوده و سعی کردیم در تدوین تعرفه عوارض منافع مردم و شهر را لحاظ کنیم.

حسین قراباغی ادامه داد: در دور چهارم وقتی وارد شورا شدیم شاهد بودیم تعرفه های عوارض شهرداری همدان در مقایسه با شهرهای همتراز بسیار بالاست و بر این اساس با تلاش و کمک اعضای شورا سعی کردیم در تدوین دفترچه تعرفه عوارض، حالت توازنی بین عرضه و تقاضا ایجاد شده تا توجیهات اقتصادی نیز داشته باشد.

قراباغی در ادامه به حساسیت حسابرسی شهرداریها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه قبل از تشکیل شوراها این امر توسط قائم مقام شورای شهر یعنی استاندار انجام می شد، گفت: پس از تشکیل انجمن شهر(شوراها) کار حسابرسی به شوراها سپرده شد.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۹۲ تمامی حسابرسی های شهرداری همدان و سازمان های زیر مجموعه آن به صورت شکلی در شورا انجام می شد و به صورت کپی و پیست بود که خروجی مشخصی نداشت اما در چهار سال فعالیت شورای چهارم طی فرآیندی توانستیم در امر یکسان سازی حسابداری شهرداری موضوعاتی که مربوط به حسابداری و حسابرسی بود را استاندار سازی کنیم.

سال ۹۳ حسابرسی چندین سازمان مردود اعلام شد

قراباغی در این خصوص اضافه کرد: هم اکنون به نقطه ای رسیده ایم که در پایان سال ۹۵ سازمانی یا منطقه ای از شهرداری همدان نداشته ایم که حسابرسی آن مردود اعلام شود اما در سال ۹۳ حسابرسی چندین سازمان مردود اعلام شد.

رئیس کمیسیون  بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طی چهار سال شورای چهارم به حوزه برنامه و بودجه بهبود بخشیدیم، افزود: تمامی این موفقیت ها و اقدامات را مرهون کمک، همکاری و همراهی تک تک اعضای شورا هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تشکر از زحمات حسین قراباغی رئیس کمیسیون بودجه گفت: کمیسیون بودجه یکی از پرکارترین و پرمشغله ترین کمیسیونهای شورای چهارم شهر همدان بود که طی چهار سال با تلاش و پیگیریهای جدی ریاست آن موفقیت هایی نیز به دنبال داشت.

محمد تبریزی با اشاره به اینکه ما وکلای مردم در شورا هستیم افزود: حسین قراباغی به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری و رئیس کمیسیون بودجه در انجام وظایفش بویژه حوزه بودجه منافع مردم و شهر را درنظر داشت که تلاش وی قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به فعالیت های کمیسیون  بودجه و خروجی مثبت جلسات آن افزود: بنده در شورای سوم هم حضور داشتم اما کمیسیون بودجه شورای چهارم موفق تر عمل کرد چرا که تحولاتی در این حوزه ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان