اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1396 - 7:03   |   کد مطلب: 26341
مدیر بازرسی و نظارت اصناف همدان خبر داد:
گرما دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در همدان
مدیر بازرسی و نظارت اصناف همدان با اشاره به اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ طی چند هفته گذشته در حال نوسان بوده است گفت:چون در فصل گرما در مناطق جنوبی جوجه ریزی نداریم با کاهش عرضه مواجه هستیم و گرما دلیل این افزایش قیمت است.

به گزارش صبح الوند، یوسفی در گفت و گو با صبح الوند با اشاره به اینکه در فصل گرما نگهداری از جوجه و مرغ در مرغداری ها کار دشواری خواهد بودافزود: در این مدت شاهد تلفات زیاد و همچنین افزایش قیمت مرغ خواهیم بود.

 

*مرغ کیلیویی 7 هزار و 900 به فروش می رسد

وی با بیان اینکه تابلو روان های مرغ ، قیمت مرغ را بصورت یکسان سازی کل استان انجام می دهد خاطر نشان کرد: در این راستا توانسته ایم قیمت مرغ را کنترل کنیم و این در حالی است که امروز مرغ در بازار همدان کیلویی ۷ هزارو ۹۰۰تومان عرضه می شود.

 

رییس بازرسی و نظارت اصناف استان  با اشاره به اینکه در کل استان تا کنون قیمت مرغ بالاتر از ۸هزار تومان نبوده است یادآور شد:در خرداد ماه سالجاری مرغ کیلویی ۶۸۰۰تا۷۰۰۰تومان عرضه شد به گونه ای که  در تیر و مرداد ماه این قیمت ها به ۷۵۰۰تا ۸ هزار تومان طی چند روز افزایش پیدا کرد.

 

*در فصل گرما با کمبود عرضه مرغ مواجه هستیم

یوسفی همچنین با اشاره به اینکه در فصل گرما در جنوب کشور جوجه ریزی اتفاق نمی افتد و در این راستا با کمبود عرضه مواجه می شوند افزود: در این راستا  مرغ این مناطق توسط غرب و شمال کشور  تامین می شود.

 

وی همچنین از وجود دو برند مرغ سمین و مهاباد خبر داد و گفت: این دو برند به دلیل کیفت مطلوب نسبت به مرغ های وارداتی دیگر با کیلویی۵۰۰تومان افزایش نسبت به مرغ همدان عرضه می شود.

 

رییس بازرسی و نظارت اصناف استان افزود: در بازار همدان امروز هر کیلو مرغ همدان با۷هزارو ۹۰۰تومان و هرکیلو مرغ سمن و مهاباد با ۸هزارو ۴۰۰تومان در بازار عرضه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه واردات مرغ استان توسط شهرهای گیلان و مهاباد انجام می گیرد گفت: در عرضه و تقاضا هیچ گونه مشکلی نداریم و بازار در آرامش است.

 

یوسفی از افزایش قیمت گوشت در مناسبت های پیش رو خبر داد و خاطر نشان کرد: اگر جهاد کشاورزی و دولت برای واردات گوشت مرغ استان چاره ای نیندیشند قطعا با افزایش قیمت گوشت در این مناسبت ها مواجه خواهیم شد.

 

وی همچنین افزود: روزانه ۸تا۲۰تن مرغ در کشتارگاه همدان کشتار خواهد شد .

 

رییس بازرسی و نظارت اصناف استان  با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ طی هفته های گذشته ابراز کرد: در یک بازه زمانی در کشور به علت گرما شاهد  کاهش میزان مرغ تخم گذار بودیم و این امر باعث کاهش میزان تخم مرغ در بازار و افزایش قیمت در بازار شد.

 

وی همچنین با اشاره به  اینکه با کاهش دمای هوا جوجه ریزی افزایش و شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود خاطر نشان کرد: در این راستا اگر مرغداری ها با حداکثر ظرفیت مرغ داشته باشند این افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ نیز کاهش پیدا می کند .

 

*43 مورد اخطار پلمپ به واحدهای صنفی مرغداری

یوسفی با اعلام اینکه در بحث بازرسی های صورت گرفته در مرداد ماه ۹۴۷پیامک دریافتی  مبنی بر تخلف واحد های صنفی گزارش شده است گفت: از این تعداد۱۳۹مورد اعلام رضایت از واحد های صنفی و ۵۱۸مورد تخلف صورت گرفته است.

 

وی در پایان با اشاره به ارسال ‌ ۱۸۰فرم بازرسی به سازمان تعزیزات خاطرنشان کرد: در این راستا ۴۳مورد اخطار پلمپ از طرف واحد بازرسی اتاق اصناف به واحدهای صنفی مرغ ارسال شده که منجر به پلمپ تعدادی از آن ها شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان