اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1396 - 21:03   |   کد مطلب: 26352
از میان چهار وزیری که به حسن روحانی در سال ۹۴ نامه نوشتند و بحران اقتصادی را هشدار دادند تنها یک وزیر توسط رئیس‌جمهور به مجلس معرفی و با رای نمایندگان در سمت خود ابقا شد.
سرنوشت چهار وزیری که نامه تاریخی به روحانی نوشتند

به گزارش صبح الوند به نقل از مشرق، در مهرماه سال ۹۴ بود که نامه انتقادی چهار تن از وزرای روحانی خطاب به او روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع دولت یازدهم در نامه‌ای مشترک به حسن روحانی با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها، هشدار دادند اگر تصمیم ضرب‌الاجل اقتصادی گرفته نشود، رکود تبدیل به بحران خواهد شد.

در بخشی از نامه مشترک علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع وقت به رئیس جمهور آمده بود: «براساس پیش بینی های بودجه ای شرکت‌ها که در بازار سرمایه موجود است و واقعیت‌های موجود در عملیات صنایع مختلف بورسی در برهه کنونی اگر به صورت ضرب الاجل و براساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می رود که این رکود تبدیل به بحران و آنگاه بی اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدت‌ها وقت لازم باشد.»

این نامه تاریخی حرف و حدیث‌های بسیاری به‌وجود آورد و مهمترین سئوال این بود که مگر ورزا به رئیس‌جمهور دسترسی ندارند که برای اعلام دغدغه‌های خود به وی نامه می‌نویسند. برخی از مسئولان دولتی از جمله «اکبر ترکان»، مشاور رئیس‌جمهور نیز به نویسندگان این نامه حمله کردند.

اما حالا بعد از دو سال در دولت دوازدهم مشاهده می‌شود که از سه وزیری که برای روحانی نامه‌ نوشتند، سه نفر آنان در دولت جدید غایب هستند و تنها علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی و با رای نمایندگان در سمت خود ابقا شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان