اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. شهريور 1396 - 13:57   |   کد مطلب: 26389
موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی:
شهید حججی برای هر مسلمان آزاده الگو است
موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی (ره)، گفت: شهید حججی فردی است که با حوزه اعتقادات مشخص و براساس آموخته ای که از سیره اهل بیت فراگرفته بود رفتاری از خود نشان داد که نه تنها الگویی برای جامعه ایرانی شده بلکه الگویی برای هر مسلمان آزاده شده است
حجازی

به گزارش صبح الوند، سیدکاظم حجازی،  موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی (ره)،  در سومین همایش دانش آموختگان  مجتمع آموزشی شهید محراب آیت الله مدنی (ره) با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در همایش اهداف خاص خودشان و متولیان همایش نیز اهداف مربوط به خودشان را دارند گفت: امیدواریم اهداف همگی به سرانجام برسد و بتوانیم با دست پر از همایش خارج شویم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به حد یثی از امام علی (ع) مبنی براینکه میفرمایند فرصت ها همچون ابر عبور میکنند و خوش به حال کسانی که قدر فرصت ها را بدانند خطاب به حضار افزود: شما در این جلسه با عزیزانی مواجه شدید که در سال های گذشته در همین مجموعه تحصیل کرده اند و حالا گوشه ای از اجتماع مشغول خدمت به مردم هستند وقدر فرصت ها را دانسته اند.

 

 

حجازی ادامه داد: مهم نیست فردی که درحال حاضر مخاطب  شماست  و طی سالهای پیش در این مجموعه تحصیل کرده  چه عنوانی در اجتماع دارد، بلکه مهم این است که او احساس کند فرد مفیدی درهر نقطه از فضای جامعه  امروزی است، حال میخواهد یک معلم یابازاری و حتی متخصصی در اتاق عمل باشد.

 

موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی (ره)، تاکید کرد: باید دور نمایی را در جمع خود داشته باشیم که آیا طبق آینده ای که در پیش روی خود داریم و در هر گوشه ای از جامعه قرار گرفتیم میتوانیم نیازهای جامعه خود را پاسخگو باشیم و فردی مفید در حوزه مختص خود هستیم یا خیر و آیا میتوانیم برنامه ها و فعالیت های خود را با اقتضای نیاز جامعه هماهنگ کنیم یا غیراز این خواهد شد؟

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه موفق عبارتی تحت عنوان نظام تدبیر شایسته داریم تصریح کرد: نظام تدبیر شایسته دو عنصر اصلی دارد که میتواند یک جامعه را در مسیر صحیح خود قرار دهد ، یک عنصرعقلانیتی است که متولی اداره جامعه هستند و این امر مهمی است و عنصر دوم مرتبط میشود به عقلانیت فعالان جامعه میشود.

 

حجازی در ادامه افزود:  یقینا یکی از حوزه هایی که قابل توجه مجموعه ای که تحت عنوان فعالان جامعه شناخته میشوند هست حوزه ی جوانان می باشد پس هرچقدر جوانان ما از معرفت بیشتری نسبت به نیاز های جامعه خود برخوردار باشند گام هایی برمیدارند که برای فردای آن جامعه موثر تر باشد.

 

موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی (ره)، پیام متولیان همایش را تحویل دادن جمعی به جامعه دانست که از میزان عقلانیت بالایی برای اداره ی مسائل مربوط به خود و جامعه خود برخوردار باشند و در ادامه اظهار کرد : قریب به 80 سال از فعالیت مجموعه آموزشی میگذرد و نسل های مختلفی از طریق این مجموعه وارد جامعه شدند که علاوه بر تاثیرگذاری بر زندگی خود روی جامعه هم تاثیرات مثبتی گذاشته اند.

 

*دانش اموزان می توانند الگویی برای نسلهای اینده شوند
حجازی خطاب به دانش آموختگان مجموعه گفت: شما میتوانید یک الگوی مناسب برای دیگر نسل های بعد باشید تا مشی رفتار و کردار شما را  تبدیل به الگویی برای خود کنند.

 

موسس و مدیردبیرستان شهید آیت الله مدنی (ره)،  با اشاره به شخصیت والای شهید حججی افزود: یکباره یک جوان تصمیمی متفاوت میگیرد وبرای همه اقشار دیگر جامعه الگو میشود،

 

 

وی افزود:فردی که با حوزه اعتقادات مشخص و براساس آموخته ای که از سیره اهل بیت فراگرفته بود رفتاری از خود نشان میدهد که  نه تنها الگویی برای جامعه  ایرانی شده بلکه الگویی برای هر مسلمان آزاده  شده است و یقینا در حوزه های مختلف اجتماعی دارای چنین الگوهایی هستیم و امیدواریم با نگاهی بلند تبدیل به  الگویی مطلوب برای جامعه ای باشیم که از تدبیر لازم  برای جامعه و اداره خود برخوردار است .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان