اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. شهريور 1396 - 15:20   |   کد مطلب: 26411
رئیس شورای اسلامي شهر همدان:
شهردار همدان تا دو هفته آینده انتخاب می‌شود
رئیس شورای اسلامي شهر همدان گفت: طی یک تا دو هفته آینده شهردار همدان انتخاب و معرفی می‌شود.
شهردار همدان تا دو هفته آینده انتخاب می‌شود

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، ابراهیم مولوی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر که به منظور ارائه حکم سرپرستی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با وجود تنگناهای اقتصادی، مشکلات مالی و تنش‌های موجود، اولویت‌های مصوب بودجه کار به نحو احسن از سوی شهرداری انجام شده است.

 

وی به پاکدستی رسولی شهردار همدان و معاونانش اشاره کرد و گفت: تنها مرکز استان در استان‌های مجاور هستیم که در مباحث حقوقی شهرداری با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مدیریت خوب شهر از سوی شهرداری، بیان کرد: این امر با زحمات شبانه‌روزی شهردار، مدیران شهرداری های مناطق و معاونان محقق شده است؛ ریال به ریال هزینه‌های صورت گرفته در شهرداری محاسبه شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه اقدامات شهرداری عایدی برای شهر دارد، افزود: به زحمات مسوولان شهرداری برای این اتفاقات خوب در سطح شهر آگاه هستیم و پذیرای نظرات مسوولان فعلی شهرداری در شورای پنجم هستیم که کارها و اتفاقات خوب را در سطح شهر داشته باشیم.

 

مولوی با بیان اینکه طی چند ماه انتخابات شهردار و شورا شاید هر شهرداری بود کار را رها می‌کرد، تصریح کرد: طی این مدت رسولی شهردار همدان زحمت کشید و تمام پروژه‌ها و کارها به نحو احسن پیش می‌رود.

 

وی با تأکید بر اینکه از این هفته امور دقیق‌تر از سوی شورا مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد، ادامه داد: اخذ دستور دریافت یک‌هزار و 800 تن قیر از وزیر راه اتفاق خوبی بود و انتظار از این دست پیگیری‌ها که می‌تواند در بحث جذب اعتبار موثر باشد را داریم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: پروژه‌ها اکنون انجام می‌شود هرچند اجرای برخی پروژه‌ها از جمله پل سردار همدانی و پارکینگ طبقاتی آقاجانی سرعت کمتری دارد اما امیدواریم با نزدیک شدن به پایان فصل اجرای پروژه‌های عمرانی سریع‌تر انجام شود.

 

وی در ادامه خواستار اجرای سریع‌تر پروژه پیاده‌راه سازی میدان امام(ره) و اکباتان از سوی مدیران شهرداری مناطق یک و دو شد و گفت: از مدیران شهرداری‌های مناطق که در این شرایط اقتصادی و با وجود درآمدهای شهرداری، ارائه خدمات و تلاش دارند، تشکر می‌کنیم.

 

مولوی با بیان اینکه در صورت شروع مرحله دوم آسفالت، رضایت‌مندی بالا اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: اتفاق خوب را مردم می‌بینند و مردم همدان مردمی قدرشناس هستند.

 

وی در ادامه به انعقاد میثاق‌نامه و تعهد دوسویه با شهرداری در ابتدای شورای دور پنجم به منظور ادامه انجام کارها از سوی مسوولان مربوطه در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: به احتمال طی یک تا دو هفته آینده شهردار به منظور سرعت گرفتن انجام امور معرفی خواهد شد.

 

رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: انتخاب و یا انتخاب یک فرد به عنوان شهردار دلیل بر شایستگی یک فرد و ناکارآمدی سایر افراد نیست؛ به دنبال انتخاب فرد شایسته با برنامه های عملیاتی برای شهرداری همدان هستیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طی جلسات برگزار شده با حضور اعضای شورای پنجم تصمیم بر این شد طبق قانون سید مصطفی رسولی به عنوان سرپرست در شهرداری به کار خود ادامه دهد، یادآور شد: رسولی در مدیریت شهری و در حوزه‌های لازم حضور خوب داشته به گونه‌ای که در سفر رئیس جمهور به استان، استاندار و معاونان اذعان داشتند که شهرداری اقدامات خوبی داشته و پروژ‌ه‌ها باعث شأن مدیریت شهری شد.

 

مولوی با تأکید بر اینکه سرپرستی شهرداری تا واگذاری کلید شهرداری به یک فرد تازه نفس ادامه دارد، بیان کرد: امروز حکم سرپرستی رسولی از سوی شورا اعطا می‌شود و حکم سرپرستی از استانداری تا یکی دو روز آینده ارسال می‌شود.

 

وی به دوره گذار و گذر در شورای چهارم و پنجم اشاره کرد و گفت: برخی کم‌لطفی کردند و کارهای محوله را به نحو احسن انجام نمی‌دهند، انتظار داریم همه مسوولان با تمام توان کارها را انجام دهند.

 

رئیس شورای شهر همدان یکی از ارکان موفقیت مدیریت شهری را رسانه‌های دلسوز دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها با نقد دلسوزانه به مدیریت شهری کمک می‌کنند و تعدادی هم بودند که امیدواریم از این به بعد بهتر شوند.

 

وی خطاب به تعدادی از کاندیداهای شهرداری از بدنه شهرداری از جمله صوفی، مجیدی و الوندی، افزود: اگر شما به عنوان گزینه‌های مطرح برای شهرداری هستید صرفاً برای لیاقت‌ها و شایستگی‌های شماست و انتظار است تا زمان سرپرستی شهرداری جایگاه، حرمت  سرپرست بیش از گذشته حفظ شود.

 

مولوی با تأکید بر اینکه پایگاه مدیریت نباید تضعیف شود، بیان کرد: در این طی طریق تمام هدف قربت الی الله بوده است؛ رسولی با آرامش و پاکدستی توانست طی مدت مسوولیتش شهرداری را مدیریت و هنرمندانه هدایت کند، مردم و مدیریت شهری نیز راضی هستند.

 

وی در پایان با یادآوری این مهم که کارها به بهترین نحو ممکن در شهرداری انجام شده است، ادامه داد: به بحث آسفالت به ویژه در مناطق کمتربرخوردار عنایت ویژه داشته باشید و کلمه عدالت را در بحث عدالت‌محورانه محکم‌تر بگویید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان