اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 17:37   |   کد مطلب: 26482
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه همدان جز استانهایبرتر در جذب شرمایه گذار هست و رتبه چهارم را در این زمینه کسب کرده ایم گفت: سرمایه‌گذاران جذب شده از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، کانادا، هلند، استرالیا، عراق، ایتالیا، آلمان، اتریش، قزاقستان، ترکیه، دانمارک و ایرلند هستند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان

به گزارش صبح الوند، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه عنوان کرد: در ارزیابی عملکردی که از ناحیه معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد صورت گرفت در سال 94 ارتقا هفت رتبه ای معاونت اقتصادی صورت گرفت امسال هم در ارزیابی جدیدی که شده است، اداره کل امور اقتصادی و دارایی در سطحb  قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه شاخص بهبود کسب و کار در دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته است، عنوان کرد: یک حوزه پژوهش های مرکز مجلس بود که رتبه استان از 19 به 11 ارتقا پیدا کرد یک ارزیابی دیگر این که اتاق بازرگانی جداگانه در مصاحبه هایی که با فعالین اقتصادی انجام داده است رتبه کسب و کار استان اول اعلام شد.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در رابطه با حوزه معاونت نظارت مالی و خزانه داری اشاره داشت: اقدامات بسیار اساسی بر اساس شاخص هایی که وزارت اقتصاد به استان ها اعلام کرده است، انجام گرفته است.

 

 

وی با اشاره به یکی از شاخص ها که شفاف سازی نظام مالی است عنوان کرد: در این زمینه ما زیرساخت های اجرای عملیاتی و تعهدی را انجام دادیدم که خوشبختانه استان همدان در دو شاخص در کشور حائز رتبه چهارم در کشور شد.

 

در رابطه با تمهیداتی که این سازمان برای جلوگیری از فرار مالیاتی در استان در نظر گرفته شده است بیان داشت: دو تا اتفاق مهم در دولت یازدهم در حوزه عملکردی وزارت اقتصاد اتفاق افتاد قرار بر این شد که ادارات کل اقتصاد دارایی، مرکز هماهنگی دستگاه های تابعه در استان باشد.

 

وی افزود : به همین منظور دوتا حکم یکی به عنوان نماینده وزیر در استان و همینطور رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های وزارت اقتصاد در استان برای مدیران کل اقتصاد دارائی ارسال کردند.

 

نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان با اشاره به رویکردسازمان اقتصاد و دارایی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: رویکرد ما این است که به سمتی حرکت کنیم که منابع جدید مالیاتی را کشف بکنیم تا جلوی فرار مالیاتی گرفته شود به همین منظور تعداد 5 هزار و 600 فقره پرونده جدید در کارگروه شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد: در بحث فرار مالیاتی یک بخشی از آن مربوط به اصلاح قوانین است که در دولت اتفاقات خوبی افتاد و آنهایی که معافیت مالیاتی داشتند معافیت آنها برداشته شد.

 

محمودی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با شرایط سود سهام عدالت که اعلام شده است در پایان شهریور ماه پرداخت میشود، بیان داشت: قبلا اطلاع رسانی در این خصوص صورت گرفت یک پروسه ده ساله ای بود که آزادسازی سهام عدالت که در سال 84 شروع شد و افرادی که برگه سهام دریافت کرده بودند باید از طریق شرکت هایی که عضو آن سهام بودند به نقطه سود دهی میرسیدند دولت بر اساس تعهدی که داشت این را عملیاتی کرد و دهک پایین جامعه را در یک مرحله 40 هزار تومانی و 80 هزار تومانی پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: افرادی که بر اساس کد ملی باید وارد سامانه سهام عدالت می شدند صورت حساب سهام عدالت را باید دریافت میکردند.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تاکید کرد: قرار بود افرادی که برگه سهام آنها پانصد و چهل هزار تومان ارزش داشت با اختیار خودشان مابه تفاوت آن را واریز کنند رقمشان  به یک میلیون تومان برسد چون سودی که شرکت ها داشتند 500 هزار تومان بود.

 

وی عنوان کرد: طی پروسه ای که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود تا شهریور 95 بر اساس رقمی  که در حسابشان است پرداخت می شود و بعد از شهریور مراحل آزاد سازی را ماه شروع میکنند.

 

وی در رابطه با تعداد افراد ثبت نامی برای سهام عدالت در استان همدان اظهار داشت: مجموعا در استان همدان  ۱میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۲۱نفر در سامانه سهام عدالت ثبت نام کردند که در مرحله اول کمیته امداد، بهزیستی و بسیج بود.

 

وی  در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، کنترل تورم و افزایش نرخ مشارکت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: ما بخشی از کار را به عنوان مرکز هماهنگی کار دنبال می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه 6 طرح با مجموع با سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده 63 میلیون دلار معادل 240 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: سرمایه‌گذاران جذب شده از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، کانادا، هلند، استرالیا، عراق، ایتالیا، آلمان، اتریش، قزاقستان، ترکیه، دانمارک و ایرلند هستند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان  با بیان اینکه پروژه اول به بهره‌برداری رسیده 810 نفر بوده و 4 هزار و 540 نفر در 13 طرح در حال اخذ مجوز اشتغالزایی پیش‌بینی شده است

 

وی اظهار کرد:  استان همدان جزء استان‌های برتر در جذب سرمایه‌گذار است که در سال 93 طبق آخرین بررسی‌ها رتبه چهارم را داشتیم .

 

محمودی گفت: در استفاده از اوراق تسویه خزانه جزء سه استان برتر در کشور بودیم و استان سوم هستیم .

 

وی  با بیان اینکه اوراق اسناد خزانه اسلامی با اوراق تسویه خزانه متفاوت است، گفت: از 25 هزار میلیارد ریال تعیین شده 10 میلیارد ریال توسط استان جذب شد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در بخشی دیگر از سخنانش گفت:  کارکنان دولت در 25 دستگاه استان حدود 13 میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند

 

وی در خصوص تعیین رقم درآمدی استان طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در سال 93 درآمد مصوب کل استان 323 میلیارد تومان، سال 94 این میزان 490 میلیارد تومان، سال گذشته 589 میلیارد تومان و امسال 602 میلیارد تومان بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان