اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1396 - 9:35   |   کد مطلب: 26874
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران به دنبال تضعیف هیچ بازیگر منطقه ای نیست افزود: سفر وزیر خارجه به قطر در راستای ثبات منطقه بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش صبح الوند، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به قطر گفت:سفر دکتر ظریف به قطر در قالب سلسله ملاقات هایی است که در جهت توسعه مناسبات منطقه ای  صورت میگیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد:دکتر  ظریف زمانی که برای دومین بار به مجلس به عنوان وزیر امورخارجه معرفی شد دو راهبرد ارائه داد که یکی در موضوع اقتصاد بین الملل  و گشایش  زمینه برای فعالیت های اقتصادی کشور و جذب سرمایه گذاری  و دیگر راهبرد همکاری های منطقه ای بود.

 

وی تصریح کرد:  سفر اخیر وزیر امور خارجه در راستای همکاری های منطقه ای صورت گرفته است.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد:  عملکرد دکتر ظریف در دوره اول چهار ساله  خود بیشتر  تحت تاثیر و شعاع برجام و مناسبات بین المللی ایران قرار گرفته بود ولی هم اکنون وی مناسبات منطقه ای را در دستور کار خود قرار داده و  هدفش این است که در واقع راهبرد مبتنی بر ثبات ایران را تقویت کند.

 

وی با بیان اینکه ایران به دنبال سو استفاده  از اختلاف تازه بین قطر و عربستان نیست تصریح کرد: هدف وزیر امورخارجه این است که در این شرایط تنش زدایی کند و در دو کشور عربستان و  قطر مناسباتی به سود منطقه شکل گیرد.

 

فلاحت پیشه  با تاکید بر اینکه ایرن به دنبال تضعیف هیچ بازیگر منطقه ای نیست افزود: ما معتقدیم اگر همه بازیگران قدرتمند باشند ولی متحد و منسجم عمل کنندبه سود همه است.

 

وی در ادامه با اشاره به روابط ایران با عمان گفت: عمان دوست سنتی ایران است و آنها همواره در شورای همکاری  خلیج فارس سعی کرند ایران دچار نوسان نشود و نقش  مثبتی را داشتند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد:  بنده معتقدم  در آن سمت هم در شورای همکاری این شرایط فراهم است و خود این کشورها میدانند اگر آسیبی به منطقه وارد شود همگان ضرر می کنند و حتی خود عربستان هم به تدریج اختلافات خود با ایران را کمتر کرده و امکان تنش زدایی در منطقه هست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان