اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مهر 1396 - 8:55   |   کد مطلب: 26980
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خبر داد.
انجام یک هزار و ۶۳۱ عملیات توسط آتش نشانانی همدان
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام یک هزارو ۶۳۱ عملیات توسط آتش نشانان همدان در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد
اتش نشانی همدان

به گزارش صبح الوند، محمد رضا  بیاناتی در گفت و گو با صبح الوند با اشاره به اینکه آتش نشانان همدان از آغاز سال ۹۶ تا پایان شهریور۱هزارو ۶۳۱ عملیات امداد و نجات، اطفا حریق، احتیاط حریق و حوادث انجام داده اند گفت: در این مدت، ۶۹ هزار تماس با سازمان آتش‌نشانی همدان صورت گرفته که بر این اساس به صورت میانگین روزانه ۳۷۱ تماس انجام شده که البته همه تماس‌ها منجر به عملیات نشده است.

 

وی در این راستا با اشاره به اینکه از مجموع تماس‌های مردمی، ۱۰ هزار و ۵۳۱ مورد تماس اشتباه، ۲۲ هزار و ۹۷۴ مورد برای ارائه مشاوره و ۵۳ هزار و ۹۷۲ مورد مزاحمت تلفنی بوده است اظهار کرد:  ثبت ۷ مورد گزارش حریق کذب در شش ماهه نخست سال جاری نیز ثبت شده است.

 

بیاناتی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، در حال حاضر در شهر همدان با استانداردهای موجود دو ایستگاه فاصله دارد و هم‌اکنون همدان دارای ۹ ایستگاه است خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی همدان، در منطقه غرب کشور در حوزه رسیدگی به عملیات، پیشگیری و پایش‌های سطح ایمنی و آموزش‌های شهروندان حرف اول را می‌زند.

 

رییس سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ایستگاه مرکزی با ۲۱ درصد انجام عملیات، ایستگاه ۱۹ با ۲۱ درصد انجام عملیات و ایستگاه شماره ۱۲ با ۱۶ درصد انجام عملیات بیشترین حجم عملیات‌ را انجام داده‌اند اعلام کرد: در این مدت ۸۱۵ عملیات مهار آتش، ۷۳۹ عملیات امداد و نجات، ۷۰ عملیات احتیاط حریق انجام شده و این در حالی است که از این تعداد ۷۷۱ مورد عملیات درون‌شهری بوده است.

 

وی همچنین به انجام ۱۱۵ عملیات در اماکن مسکونی اشاره کرد و گفت: ۵۶ عملیات در بافت تجاری، ۱۲۰ عملیات اطفای حریق وسایل نقلیه، ۱۵ عملیات مهار آتش در زمین‌های زراعی، ۶۲ مورد عملیات حریق باغات و فضای سبز و ۳ مورد عملیات مهار آتش در مراکز اداری در  مدت یاد شده انجام شده است.

 

بیاناتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حال حاضر حداقل‌های سطح ایمنی نیز در بافت تجاری رعایت نشده است، گفت: در این رابطه آمادگی داریم آموزش رایگان سه ساعته برای صاحبان اصناف برگزار شود.

 

وی همچنین به زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل حادثه ای اشاره اظهار کرد: طول معبر، وضعیت جبری، بسته بودن گذرگاه‌ها در رسیدن به محل حادثه اثرگذار است.

 

وی با اعلام اینکه در حوزه بازار همدان مشکل اساسی وجود دارد گفت: این در حالی است که خودروهای سازمان آتش‌نشانی در راسته بازارهای همدان امکان رفت و آمد ندارند.

 

محمدرضا بیاناتی با اشاره به انجام ۳۰ مورد عملیات اطفای حریق در مخروبه‌ها گفت: در عملیات‌ انجام شده با ۵۵ مصدوم شهروند، ۷ مصدوم آتش‌نشان، ۸ نفر فوت شده در حوزه شهروندی و ۶۵ نجات‌یافته مواجه بودیم.

 

وی با اشاره به انجام عملیات به منظور رهایی ۱۱۶ فرد محبوس شده در مناطق مختلف تصریح کرد: ۹۹ مورد نجات حیوانات و ۱۶۷ مورد نجات افراد محبوس در آسانسور را داشته ایم و بالا بودن این آمار زنگ خطر برای همدان است.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از انجام ۱۴۷ عملیات مهار حیوانات موذی خبر داد و اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات سوانح رانندگی نیز ۶۵ عملیات انجام دادیم.

 

وی همچنین از انجام ۷ عملیات مهار نشت گاز شهری و ۲۱ عملیات آب‌گرفتگی و نجات از سیلاب خبر داد و اظهار کرد: ۵ عملیات در حوزه امداد و نجات و ۴ عملیات در زمینه اقدام به خودکشی انجام دادیم.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان ارتقای وضعیت حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی همدان را خواستار شد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان