اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 27641
منابع خبری در یمن می‌گویند برادرزاده رئیس جمهور پیشین یمن که روز گذشته هنگام فرار از پایتخت یمن کشته شد نیز در درگیری‌ها جان باخته است.
عبدالله صالح

به گزارش صبح الوند، خبرگزاری رویترز در توییتر خود از مرگ «طارق محمد عبدالله صالح» معروف به طارق عفاش، خبر داد که آغاز درگیری‌های اخیر در صنعاء با نام او قرین شد. 

طارق عفاش برادرزاده «علی عبدالله صالح»‌ رئیس جمهور پیشین یمن است که به گفته رسانه‌های نزدیک به انصارالله، درگیری‌های اخیر صنعاء‌ را او با گروه مسلحش آغاز کرد و سرانجام به کشته شدن صالح منتهی شد. 

علاوه بر این «فهد طالب الشرفی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در صفحه فیسبوک خود به عشیره «عفاش» به دلیل کشته شدن طارق تسلیت گفته است. 

فهد الشرفی که از حامیان دولت مستعفی مستقر در ریاض است، «طارق عفاش» را «شهید» توصیف کرد که در «میدان رویارویی با حوثی‌ها» کشته شده و این مسئله را به خاندان او و نزدیکانش تسلیت گفت. 

ناآرامی در صنعاء به صورت مسلحانه از پنجشنبه گذشته آغاز شد زمانیکه طارق عفاش در رأس گروهی مسلح از نیروهای امنیتی سرپیچی کرد و تلاش کردند که برخی مراکز مهم نظامی و غیرنظامی را از کنترل ارتش یمن و نیروهای انصارالله خارج کنند. 

درگیری‌های صنعاء به کشته شدن علی عبدالله صالح انجامید که حاضر نشد طرفداران مسلحش را از ناامن کردن پایتخت بازدارد و سرانجام پس از شکست در صنعاء، هنگام فرار به سوی استان مأرب، کشته شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان