اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1396 - 20:37   |   کد مطلب: 28001
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان اعلام کرد
کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در همدان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان از کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان خبر داد.
طلاق همدان

به گزارش صبح الوند، اسدالله ربانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در سال ۹۵ بعد از ۱۲ سال شاهد کاهش ۶ درصدی واقعه طلاق بودیم و در ۹ ماه امسال نیز این واقعه ۲ درصد کاهش داشته است که علت این موضوع همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی و توجه مسئولان و مشارکت خوب تشکل‌های مردمی بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشترین واقعه طلاق‌ در ۵ سال نخست زندگی اتفاق می‌دهد، خاطرنشان کرد: براساس آمارهایی که به طور رسمی از طریق ثبت‌احوال انتشار پیدا کرده، در سال ۹۵ وضعیت طلاق همدان در بین استان‌های کشور رتبه ۱۳ را احراز کرده است.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج برای زنان ۲۲ سال و برای مردان ۲۸ سال است، ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته 11 هزار و 955 واقعه ازدواج و ۲۸۹۰ طلاق در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در مقابل هر ۴.۵ واقعه ازدواج، یک طلاق ثبت شده است، اذعان کرد: بحران‌های حوزه طلاق شامل اعتیاد، مهریه، مشکلات مالی، دخالت خانواده‌ها، تغییر سبک زندگی، خیانت‌ها و عدم توجه به معیارهای انتخاب همسر باعث ایجاد اختلافات و عدم‌تفاهم می‌شود و زمینه طلاق را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکلات در حوزه ازدواج و طلاق مسائل فرهنگی است که تأثیر آن از مشکلات اقتصادی بیشتر است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی پرداخت وام ازدواج در استان همدان گفت: با اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج شاهد افزایش پرداختی‌ها بوده‌ایم به طوریکه در سال ۹۵ حدود ۲۳۰ میلیارد تومان وام پرداخت شد اما در سال ۹۶ این میزان در ۸ ماهه امسال به ۲۵۵ میلیارد تومان رسید و تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان