اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1396 - 11:49   |   کد مطلب: 28143
استاندار همدان تصریح کرد: در حوزه نظارت‌ها قصد مچ‌گیری از سازمان نظارتی خاصی را نداریم
تنظیم بازار

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 20 دی در ستاد تنظیم بازار استان همدان، با بیان اینکه وضعیت نظارت بر بازار همدان خوب است، افزود: استان نیازمند افزایش نظارت‌های کیفی بر بازار است که مسئولان ذیربط در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه بازرسی‌ها باید تشدید و تعداد آنها افزایش یابد، ادامه داد: در کنار رعایت حقوق مصرف‌کننده، حقوق تولید‌کننده و بازاریان نیز باید مدنظر قرار گیرد و در صورت توجه به حقوق این سه قشر، بازاری سالم و به دور از تنش را خواهیم داشت.

استاندار خطاب به فرماندار همدان گفت: بررسی‌های لازم از وضعیت بازار همدان داشته باشید و نتیجه بازرسی‌ها را پس از حضور در جلسه آینده بیان کنید.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده انتخابات اتاق اصناف در پیش‌ داریم، خاطرنشان کرد: نباید این موضوع در فرآیند بازرسی‌ها تأثیر منفی ایجاد کند چرا که در این جریان پاره‌ای از سوءاستفاده‌ها ممکن است، رخ دهد.

نیک‌بخت با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان باید کارشناسانی برای تحلیل وضعیت بازار داشته باشند، یادآور شد: این کارشناسان باید شرایط بازار را تحلیل کنند و نتیجه آن را 2 جلسه آینده به بنده گزارش دهند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه نظارت‌ها قصد مچ‌گیری از سازمان نظارتی خاصی را نداریم، افزود: قصد ما اصلاح مسائل است چرا که می‌دانیم مشکلاتی در بازار وجود دارد و نیازمند نظارت بیشتر است.

نیک‌بخت خطاب به فرماندار همدان گفت: شما باید خود جلسه تنظیم بازار داشته باشید و مسائل شهرستان را بررسی کرده و تذکر دهید چرا که صرفا دانستن مسائل مهم نیست.

وی از افزایش 9 درصدی قیمت کالاها به جز تخم‌مرغ و فولاد نسبت به آبان و آذرماه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بازرسان باید از ابتدایی‌ترین محور بازرسی‌ها که همان درج قیمت بر روی کالاست تا پیچیده‌ترین بازرسی‌ها که نظارت بر کیفیت کالا و چگونگی عرضه است، توجه ویژه داشته باشند و پیگیری کنند.

وی درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز خاطرنشان کرد: اگر در استان عرضه و تقاضا را تنظیم می‌کردیم به چنین مشکلی بر نمی‌خوردیم چرا که به میزان نیاز تخم‌مرغ در استان داشتیم.

استاندار همدان در پایان ضمن گرامیداشت یادوخاطر شهدای کربلای 5 و همچنین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: ایشان همواره یار و همراه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اسطوره ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان