اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. دى 1396 - 11:20   |   کد مطلب: 28241
یک کارشناس مسائل اقتصادی همسو بودن اقتصاد مقاومتی با افزایش واردات را کج فکری دانست و افزود: این مهم نشان دهنده ی آن است که بسیاری از افراد درک درستی ازفلسفه واردات و سیاست مقاومتی ندارند.

محمد علی خطیب در گفتگو با صبح الوند ، با بیان اینکه واردات باید با سیاست های تعرفه ای مشخص و برنامه ریزی شده همراه باشد عنوان کرد: افزایش واردات به شرط اینکه  با با سیاست های تعرفه ای همراه باشد و تولید داخلی را با مشکل روبه رو نکند هیچ گونه مشکلی یا به وجود نمی آورد.

 

*امروزه واردات به تولیدات داخلی سیلی می زند

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه امروزه واردات ما به تولیدات داخلی سیلی می زندعنوان کرد: زمانی که از مشکلات واردات صحبت می شود دلیل بر این نیست که واردات در سطح مطلوب نیست ما اگر می خواهیم صادرات داشته باشیم باید واردات نیز انجام شود.

 

وی در این راستا افزود: این ها مهم نیاز به برنامه ریزی دارد که ابزار آن نیز مشخص است و مهم ترین ابزار آن نرخ تعرفه ها است.

 

خطیب یادآور شد: اگر با نرخ تعرفه ای اجازه واردات داده شود  و این مهم نیز به تولیدات داخلی صدمه نزند و یا زمینه را برای بهبود تولید داخلی را فراهم کند واردات نه تنها منفی نخواهد شد بلکه تولیدات داخلی به سوی آمار مثبت نیز پیشروی می کند.

 

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه  اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند با دنیای بیرون در ارتباط قرار گیرد گفت: درست است که رشد آن درون زاست اما نباید بگوییم این اقتصاد درون نگر است این در حالی است که بسیاری از افراد اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد درونگر اشتباه می گیرند در صورتی که اقتصاد یک اقتصاد برون نگر است اما با رشد درون زا  رشدی که حاصل افزایش بهره وری تولید در داخل کشور است.

 

خطیب همسو بودن اقتصاد مقاومتی با افزایش واردات را کج فکری دانست و افزود: این مهم نشان دهنده ی آن است که بسیاری از افراد درک درستی ازفلسفه واردات و سیاست مقاومتی ندارند.

 

وی در ادامه با اعلام اینکه اگر بخواهیم درمنطقه صادرات موفق داشته باشیم باید در مقابل |آن نیز واردات انجام شود گفت: در کشور های کمتر توسعه یافته صادرات نمی تواند آزادانه انجام شود و نیاز به سیاست هدایتی داردبه گونه ای که سیاست هدایتی نیز در تعرفه های گمرکی یافت می شود

 

تعرفه جزئی از سیاست بازرگانی هر کشور است

این کارشناس مسائل اقتصادی با اعلام اینکه تعرفه جزیی از سیاست بازرگانی هرکشور است اعلام کرد: تعرفه از یک سو واردات را محدود می کند واز سوی دیگر از تولید داخلی حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان