اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1396 - 10:34   |   کد مطلب: 28454
یک فعال انقلابی همدانی گفت: مقام معظم رهبری حرکتی را که امام(ره) در شکل بخشی انقلاب اسلامی داشتند تبدیل به یک مکتب کردند و طی سالهای اخیر بر توجه بخشیدن به مکتب امام خمینی (ره) تاکید داشتند.

سید محمدکاظم حجازی، فعال فرهنگی و انقلابی در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، انقلاب اسلامی را حرکتی بدیع دانسته و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در پایه گذاری انقلاب اسلامی ملاحضاتی را در نظر داشتند که بتواند خواستگاه فکری جامعه را متوجه خود کند و این حرکت در دورا ن بعد از حیات امام(ره) توسط مقام معظم رهبری به صورت تمام و کمال حفظ شد.

 

حجازی با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی به عنوان یک ارزش انطباق آن با فطرت آزادی خواهی و یک نظام خدایی است افزود: امروزه متولیان حوزه فرهنگ چه درکشور و چه در دیگرکشور هایی که علاقمند به  الگو برداری از یک نظام مردم سالار دینی هستند باید برای معرفی و تبیین انقلاب اسلامی به ویژگی هایی که در فرمایشات رهبری در تبیین ابعاد مختلف انقلاب صورت گرفته بپردازند.

 

وی ادامه داد : اگر متولیان حوزه فرهنگ همواره به فرمایشات رهبری در تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی توجه داشته باشند خواهند توانست آن حوزه های مختلف جامعه که به دنبال یک تعالی در مباحث فردی و اجتماعی هستند را به موفقیت رسانده و آن جنبه های مورد نظر خودشان را در بستر انقلاب اسلامی مشاهده کنند.

 

حجازی ضمن اشاره بر اینکه باید ماندگاری انقلاب اسلامی برای نسل های آینده با نگاه به زوایای شکل گیری انقلاب اسلامی تحقق بپذیرد تصریح کرد: هرچند جوانان امروز ما دوران طاغوت و زشتی ها و پلیدی هایی  که از فرهنگ طاغوتی منعکس شده بود را مشاهده نکردند اما به دلیل محیط خانوادگی و اجتماعی خود مطالبه گر سزایی در جامعه هستند که ما در صورت تبیین صحیح انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف شکل گیری آن ها  میتوانیم مطالبات جوانان را به خوبی پاسخگو باشیم.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر بر توجه بخشیدن به مکتب امام خمینی (ره) تاکید داشتند گفت: مقام معظم رهبری حرکتی را که امام(ره) در شکل بخشی انقلاب اسلامی داشتند تبدیل به یک مکتب کردند، یعنی مسیری که همه ی ابعاد لازم برای تعالی در آن محقق هست وجود دارد .

 

وی ادامه داد:  امروزه این راه درصورت ترسیم صحیح میتواند جهشی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تشکیل دهد و پاسخگوی مطالباتی باشد که در حوزه شناخت و معرفت به انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

حجازی در ادامه نقش شهید محراب حضرت آیت الله مدنی(ره) طی دوران انقلاب در همدان مهم دانسته و افزود: شهید مدنی(ره) یک  شخصیت روحانی مجتهد و بی محابا در مقابله با طاغوت بودند که توانسته بود با اقشار مختلف در سنین مختلف ارتباطی  بسیار نزدیکی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: هرچند من طی آن روزها در سنین نوجوانی بودم اما هربار که به ایشان رجوع میکردم انگار که یک پدر و یک مربی و یک دوست، با تمام و کمال از انسان استقبال میکرد؛ این خصوصیت شخصیتی ایشان در ارتباط با همه ی مراجعین  خود بود و به همین دلیل توانسته بود در میان اقشار مختلف مردم در لباس روحانیت اما در جایگاه یک مقتدا حضور داشته باشد.

 

حجازی در پایان وظایف هر نسل را طی هر مقطع خاص، متفاوت دانست و بیان کرد: هدف اصلی یک هدف واحد است، امروزه آنچه از جوانان در نظام جمهوری اسلامی انتظار میرود کوشش وتلاش آن ها نسبت به  فراگیری علوم و فنون مختلف مورد نیاز یک جامعه مستقل و خود کفا می باشد تا بتوانند با بروز  توانمندی های خود اعتماد به نفس را در میان دیگر اقشار جامعه در حد تمام و کمال شکل ببخشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان