اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 28465
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال ۴۰ هزار خانوار از جامعه آماری کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور کاسته شده است.
فتاح

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، سید پرویز فتاح ظهر پنج شنبه در سفر به استان همدان و بررسی وضعیت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) در جمع خبرنگاران ماموریت اصلی این نهاد را تلاش برای تحقق استقلال مالی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ویژه مددجویان درراستای تحقق استقلال و خودکفایی آنان در نظر گرفته شده است.

فتاح بابیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد این تسهیلات در کشور جذب شده که سهم استان همدان در جذب اعتبارات این بخش ۶۰ درصد بوده است، گفت: امسال میزان وام قرض الحسنه به دو برابر افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه باید این وام به اشتغال منتهی شود، عنوان کرد: آمار خودکفایی خانواده ها با استفاده از وام‌های اشتغال در سامانه دولت ثبت می‌شود.

فتاح با اشاره به پرداخت ۱۰۲ فقره وام اشتغال طی سال گذشته و افزایش مبلغ وام از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان، پیش بینی کرد: امسال ۱۴۰ فقره وام به مددجویان کمیته امداد پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه برای خروج مددجویان از حمایت کمیته امداد درآمد مددجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: طی سال جاری میزان درآمد و دستمزد حقوق در ارزیابی‌ها برای خروج مددجو از حمایت حداقل به ۷۵۰ تا ۹۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه با خودکفا شدن مددجویان مستمری آنان قطع می‌شود اما سایر خدمات و بیمه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۱۵ درصد از جامعه آماری کمیته امداد کاسته شده که این امر نقطه قوتی برای این نهاد است.

فتاح بابیان اینکه امسال ۱۶۰ هزار خانوار خود کفا شده و از زیرپوشش کمیته امداد بودن خارج شده اند اما ۱۲۰ هزار خانوار جدید جایگزین شده اند، گفت: براساس آمار امسال ۴۰ هزار خانوار از جامعه آماری کمیته امداد کاسته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ مجلس و دولت حمایت و نگاه خوبی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند، تاکید کرد: در بودجه سال آینده درصد افزایش اعتبار کمیته امداد چیزی در حدود ۷۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ هزار فقره جهیزیه توسط کمیته امداد برای نوعروسان تامین شده است، افزود: امسال نیز یکی از اولویت‌های کمیته امداد تأمین جهیزیه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان