اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. بهمن 1396 - 19:37   |   کد مطلب: 28497
رئیس‌پلیس راهور استان همدان مطرح کرد
ورود روزانه 44 خودروی نوشماره به چرخه ترافیک همدان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از ورود 14 هزار وسیله نقلیه نو شماره به استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سرهنگ علی فکری یکشنبه 15 بهمن در نشست تشریح اقدامات مدیریت هوشمند پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر همدان گفت: در سال گذشته 18هزار وسیله نقلیه نوشماره و در سالجاری نیز 14 هزار دستگاه به استان وارد شده است که این تعداد خود معضلی برای ترافیک شهر ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پارکبان‌های همدان با بی‌نظمی مالی درگیر بودند و حقوق شهروندی در آنها رعایت نمی‌شد، بر آن شدیم مدیریت هوشمند ترافیک را یکی از اقدامات اساسی خود قرار دهیم.

فکری با اشاره به اینکه روزانه 44 خودروی نو شماره به سیستم ترافیک شهری افزوده می‌شود، افزود: تقریبا 80 درصد این وسایل نقلیه وارد مرکز شهر همدان می‌شوند که نیازمند کنترل ترافیک هستند.

وی ادامه داد: در شهر همدان نیز در برخی آپارتمان‌های قدیمی نبود پارکینگ و پارک کردن خودروی برخی مغازه‌داران در حریم عمومی راه منجر به ایجاد مشکلات ترافیکی فراوانی در سطح شهر شده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: طرح پارکبان‌، طرح شکست خورده‌ای در سطح شهر همدان بود که ما هیچ حمایتی از این طرح نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه حاضر به اجحاف در حقوق شهروندی نبوده‌ایم، یادآور شد: مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای نیازمند ابراز و وسایل خاصی بود که پارک خودرو برای نیم‌ساعت نخست رایگان باشد و خوشبختانه شرکت الیت این ظرفیت را داشت.

وی ادامه داد: هر کس برای نخستین‌بار در مجاورت خیابان‌های تحت پوشش این طرح خودرو خود را پارک کند، فقط تذکر دریافت خواهد کرد تا فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

فکری با اشاره به اینکه عمدتا مغازه‌داران در حریم عمومی راه خودرو خود را پارک می‌کردند، ادامه داد: اکنون تقریبا 30 درصد این کسبه دیگر خودرو خود را در حریم خیابان‌ها پارک نمی‌کنند که این خود موجب کاهش ترافیک در سطح شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از این نمی‌توان حریم معبر را ارتقاء داد بنابراین باید به سمت کنترل ترافیک از طریق این راهکارها باشیم همچنین استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بازخورد دیگر این طرح است.

وی در پایان گفت: درآمد حاصل از اجرای این طرح به حساب خزانه واریز شده و در جهت احداث پارکینگ از آن بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان