اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. بهمن 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 28690
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا از اعزام ۱۳۵ زوج دانشجو به مشهد مقدس خبر داد و گفت: از اقدامات این نهاد برگزاری کارگاه‌های ازدواج دانشجویی با هدف گسترش ازدواج آسان و پایدار است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی محمد عباسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: یکی از کارهای نهاد رهبری واسطه گری برای ازدواج و معرفی فرد هم کفو به مراجعان است و در طول سال نیزکارگاه‌هایی را با هدف عمل به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد گسترش ازداج پایدار، آسان، به هنگام و پایدار برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال 135 زوج دانشجوی دانشگاه بوعلی زیارت به مشهد مقدس اعزام شده و از 17 تا 20 اسفند در کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه بر اساس پایش نهاد رهبری کشور تنها 2 درصد از ازدواج‌های دانشجویی ناپایدار است، گفت: البته این پالایش در یک مقطع زمانی و با نمونه‌گیری به دست آمده و اینکه در طول سال‌ها این ازدواج‌ها چقدر پایدار است نیاز به پالایش مداوم دارد.

وی با اشاره به اقدامات نهاد رهبری دانشگاه بوعلی در طول سال بیان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت از مهم‌ترین برنامه‌هاست که ترم گذشته در 25 عنوان کلاس برگزار شده و 600 تا 700 دانشجو در آن شرکت کردند و برای ترم جاری نیز 20 عنوان در نظر داریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی از برگزاری اعتکاف دانشجویی خبر داد و مطرح کرد: هر سال 800 تا هزار جوان در این آیین معنوی شرکت می‌کنند.

عباسی با اشاره به حضور مبلغان و مبلغات در بین دانشجویان اعلام کرد: این کار نزدیک به یک ماه است که آغاز شده و این افراد هر هفته با حضور در 15 بلوک خوابگاهی دانشگاه به پرسش‌های معنوی و اعتقادی دانشجویان پاسخ می‌دهند.

وی از راه‌اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز خبر داد و گفت: پیوند حوزه و دانشگاه یک دستاورد بزرگ بوده و راه‌اندازی این حوزه از ظرفیت‌های تقویت این پیوند است.

عباسی گفت: این مرکز بخشی از خلأ دروس معارف اسلامی در دانشگاه را جبران کرده و حضور در کلاس‌های آن معادل گذراندن درس معارف اسلامی است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانشجویان در این حوزه بیان کرد: 200 دین‌پژوه روزهای تعطیل در  کلاس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شرکت می‌کنند.

 ‌عباسی، برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان را از دیگر کارهای نهاد رهبری دانشگاه بوعلی عنوان کرد و افزود: امسال 250 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی تصریح کرد: با همه اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به مطالبات و نقطه مطلوب رهبری فاصله داریم، اما در این مسیر حرکت کرده و تلاش خود را برای بهبود کارها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان