اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. اسفند 1396 - 23:44   |   کد مطلب: 28803
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه "ملا عبد الصمد همدانی" در همدان ناشناخته مانده است گفت: آیت الله محمد جواد انصاری در این شهر بسیار مورد بی مهری قرار گرفت و اکنون مقبره او در قم قرار دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت الله غیاث الدین طه محمدی پیش از ظهر امروز در همایش هزاره باباطاهر اظهار داشت: باباطاهر این عارف جان سوخته در شوق وصال محبوب و معشوق حقیقی خود ذره ذره وجودش در لقاء الله ذوب شده است.

وی با بیان اینکه آخرین ایستگاه سیر و سلوک انسان لقاء الله است کرد: یکی از مفاخر بزرگ شهر ما ملا عبد الصمد همدانی است و متاسفانه این چهره‌ها در همدان ناشناخته مانده‌اند.

محمدی با ذکر این سوال که این جامعه چه زمانی رستگار می‌شود عنوان کرد: راه رشد، تعالی و ترقی را به روی مردم می‌بندند، عین القضات را دار زدند و جسد او را سوزاندند و به همین سبب عین القضات مدفنی در این شهر ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه واژه عشق در جامعه کمی بد نام شده است افزود: این واژه را در جای مناسب به کار نبرده‌اند، ولی وقتی محبت به پروردگار و شوق به لقاء الله زیاد می‌شود می‌توان گفت عشق ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه آیت الله محمد جواد انصاری در این شهر بسیار مورد بی مهری قرار گرفت و اکنون مقبره او در قم قرار دارد تصریح کرد: همدان در گذشته عارفان زیادی داشته و وقتی به وضعیت کنونی می‌نگریم شرمنده گذشتگان می‌شویم.

محمدی اظهار داشت: این همایش‌ها برای تجلیل و شناساندن مفاخر وجود دارد ولی به یقین این برنامه‌ها نمی‌تواند یک هزارم از ابعاد شخصیتی آن بزرگان را به نمایش بگذارد مگر اینکه ادامه دار باشد.

وی تصریح کرد: رسالت سنگینی بر دوش فرهیختگان، اهل قلم، نویسندگان و غیره وجود دارد چرا که آن عرفا و مفاخر ریاضت‌های بسیار کشیده‌اند تا این عظمت‌ها و آثار را خلق کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان