اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1396 - 12:07   |   کد مطلب: 28845
مدیر کل منابع طبیی و آبخیز داری استان همدان از اجرای ۱۴برنامه در هفته ملی درخت کاری خبرداد و افزود: این 14 برنامه با شعار منابع طبیعی با مردم، برای مردم اجرا خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، اسفندیار خزائی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه در این مدت ۱۴برنامه با شعار منابع طبیعی با مردم، برای مردم اجرا خواهد شد گفت: در این راستا سه برنامه از جمله سخنرانی مدیر کل منابع طبیعی با موضوع اهمیت منابع طبیعی قبل از خطبه های نماز جمعه، نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی با اصحاب رسانه و دیدار با امام جمعه قبل از هفته منابع طبیعی اجرا شد.

 

وی در ادامه از پخش زنده تلویزیونی کاشت نهال توسط مدیر کل در برنامه امروز صداو سیما و همچنین برگزاری جشن درختکاری و کاشت نهال با حضور مسئولین ارشد استان و عموم مردم در روز سه شنبه ۱۵اسفندماه خبر داد و گفت: در این راستا نیز امروز مقالات علمی و پژوهشیا موضوعات منابع طبیعی نیز ارائه خواهد شد.

 

خزائی با اشاره به اینکه مراسم درختکاری و کاشت نهال با حضور مسئولین شهرستانی و عموم مردم به طور همزمان در تمام شهرستان ها در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند گفت: در این راستا نیز مراسم کاشت نهال با حضور جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و عموم مردم به میزبانی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برگزار و همچنین کارشناسان منابع طبیعی در مدارس استان حضور پیدا کرده و در مورد اهمیت منابع طبیعی و جذب همیار و صدور کارت برای آن ها سخنرانی خواهند کرد.

 

وی به مراسم کاشت نهول در پادگان قهرمان و همایش شورای حفظ حقوق بیت المال در روز پنج شنبه ۱۷اسفند اشاره کرد و یادآور شد: در روز جمعه نیز تمام کارکنان اداره منابع طبیعی در نماز جمعه حضور پیدا خواهند کرد.

 

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به برگزای مراسم کاشت ارتقای فرهنگ منابع طبیعی با حضور جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد، تشکلهای مردمی و همیاران طبیعت در روز شنبه  ۱۹اسفند بیان کرد: در این راستا در روز ششم هفته ملی منابع طبیعی مراسم ارتقای فرهنگ منابع طبیعی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در محوطه دانشگاه همچنین مراسم با حضور مسئولین و سازمان های مردم نهاد ، جوامع بین المللی و همیاران طبیعت برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به کاشت نهال با مشارکت اداره اوقاف در شهرستان ملایر اشاره کرد در روز آخر هفته منابع طبیعی اشاره کردو عنوان کرد: در این راستا یک کارگاه آموزشی برای ساکنین حوزه مدیریت جامع آبخیز، همچنین همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد، تعاونی منلبع طبیعی و سایر تشکلها برگزار خواهد شد.

 

خزائی همچنین با اشاره به اینکه ۹۰۵هزار هکتار منابع طبیعی در کل استان موجود است افزود: ۶۵هزار هکتار از این آمار در دست مطالعه  قرار دارد.

 

وی در پایان به خساراتی که عشایر به منابع طبیعی وارد می کنند اشاره کرد و گفت: عشایر دام های خود را بیش از ظرفیت وارد مراتع می کنند که این مهم از جمله مشکل اصلی ما در این زمینه خواهد بود.

 

بهرام رسولی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶تا کنون ۷۵۵فقره پرونده به مساحت ۱۰۱۰هکتار مورد بررسی قرار گرفته است گفت: ۱۶فقره پرونده به مساحت ۵۳هزارو ۲۲۰متر مربع در سطح استان به قلع و قمع منجر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان