اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1396 - 13:36   |   کد مطلب: 28871
رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد خبر داد
غرس 6 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در اسدآباد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از غرس 6 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد نهال در بین ادارات، دهیاری روستاها، مدارس، مساجد و کارخانجات سطح شهر توزیع شده است.

به گزارش صبح الوند، قباد پیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه نهال‌های درنظر گرفته شده برای غرس در هفته منابع طبیعی شامل نهال‌های مثمر و غیرمثمر هستند، افزود: توت و سیب نهال‌های مثمر و عرعر، زبان گنجشک، کاج و سرو نهال‌های غیرمثمر امسال این شهرستان را در راستای غرس شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای تأمین نهال‌های امسال هفته منابع طبیعی از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شد، تصریح کرد: کلیه نهال‌های توزیع شده توسط منابع طبیعی شناسنامه‌دار بوده و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری بیش از 10 برنامه شاخص به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دیدار با امام جمعه و خانواده معظم شهدا، روز درختکاری و غرس درخت، حضور کارکنان منابع طبیعی در نمازجمعه، حضور کارشناسان منابع طبیعی در مهدکودک‌ها و مدارس از جمله برنامه‌های در حال برگزاری این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی است.

پیری در ادامه با اشاره به 15 اسفند روز درخت و درختکاری، گفت: به همین مناسبت برای نخستین‌بار مراسم روز درختکاری شهرستان با هدف مشارکت مردمی در روستای یوسف‌آباد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای غرس  نهال در این روستا در روز درختکاری نهال‌های مثمر سیب درنظر گرفته شده که با مشارکت مردمی کاشته خواهد شد.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای 453 هکتار جنگل دیم و آبی بوده که اکثریت جنگل‌های دیم شهرستان در منطقه گردنه اسدآباد قرار گرفته و شامل درختان بادام هستند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان