اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. اسفند 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 28941
عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه الحاق چهار روستا به همدان آسیب بسیاری برای شهر دارد، گفت: بار مالی سنگینی به شهرداری همدان تحمیل می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سیدمسعود عسگریان ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی الحاق چهار روستا به شهر همدان در حضور مسوولان و خبرنگاران اظهار کرد: اگر دستگاه متولی قرار است برای شهروندان و شهر تصمیم بگیرد بهتر است از نظرات مدیریت شهری و اعضای شورای شهر استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه الحاق چهار روستا به شهر همدان آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در پی دارد، گفت: شهرداری برای تامین نیازهای فعلی شهروندان در حد متوسط هم نیست و این در حالی است که برخی به دنبال اضافه کردن مجموعه به این شهر هستند تا شاید همدان را برای کلانشهر شدن آماده کنند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: اینکه چند روستا صرف تاکید یک نماینده مجلس به شهر اضافه شود و در این بین جایگاه شورای شهر نادیده گرفته شود درست نیست و مورد گلایه اعضای شورای شهر همدان است.

وی با اشاره به اینکه الحاق چهار روستای علی‌آباد، حسن‌آباد، قاسم‌آباد و شورین به همدان بدون توجه به امکانات و ظرفیت شهر همدان بوده است، گفت: شهرداری همدان درآمد پایداری ندارد که توان تامین هزینه این الحاق را داشته باشد.

عسگریان بیان کرد: شهرداری همدان در برنامه خود هزینه یک‌میلیون تومانی برای هر شهروند در نظر گرفته است ولی با توجه به کمبودها باید 2 میلیون تومان هزینه کند که الحاق چهار روستا به شهر همدان بار مالی بسیاری به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن توان تامین مخارج و هزینه‌های این روستاها را ندارد و حال باید آنها را شهرداری تحمیل کند، افزود: مدیریت شهری در حال حاضر به شکل مطلوب و درست توان هزینه کردن برای شهروندان را دارد و از سوی دیگر شاهد افزایش این هزینه‌ها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اعلام اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تبعات فرهنگی و اجتماعی این الحاق را به مردم اعلام می‌کنند، تصریح کرد: الحاق این چهار روستا به همدان نه تنها برای شهر و مدیریت شهری سودی ندارد بلکه آسیب‌های بسیاری به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان چاره‌اندیشی کرده و وضعیت را به شکل سابق برگردانند، تصریح کرد: اگر قرار است این اتفاق بیفتد باید مطالعات جامع انجام شده و درخواست‌کننده برای این موضوع مدیریت شهری باشد نه اینکه بدنه دولتی پا پیش بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان