اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1396 - 14:08   |   کد مطلب: 28949
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: پرونده عمارت تاریخی جنانی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده و اکنون با انجام مراحل ثبت، این اثر تاریخی در آستانه قرار گرفتن در فهرست آثار ملی است.

به گزارش صبح الوند، خانه جنانی که طی بازدید خبرنگاران از آن در خیابان شهدا به عنوان یکی از خیابان‌های مرکزی و قدیمی شهر در حال تخریب بود، امروز اعلام شد که پرونده ثبت این اثر تاریخی مراحل پایانی را طی می‌کند.

چندی پیش سه خانه تاریخی در بافت قدیمی محله کبابیان همدان که تقریباً مخروبه شده بود، که این خطر عمارت تاریخی جنانی را نیز تهدید می‌کرد، بنابراین با ورود و حساسیت رسانه‌ها این اثر تاریخی اکنون در حال طی مراحل ثبت ملی است.

در همین راستا معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طی روز گذشته 50 اثر تاریخی از 6 استان اردبیل، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و البرز در فهرست آثار ملی غیر منقول کشور ثبت شد.

احمد ترابی تصریح کرد: جلسه کمیته آثار غیرمنقول در حالی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد که 6 استان به ارائه پرونده‌های خود پرداختند.

وی بیان کرد: حمام قدیمی درجزین، حمام قدیمی نظام‌آباد، پل قدیمی بهادربیگ، پل صالح‌آباد، حمام قدیمی اوچ‌تپه صالح‌آباد، مسجد علی بن موسی‌الرضا بابانظر، امامزاده ابراهیم رودآور، مسافرخانه آبادان و خانه نوشادی از جمله بناهای استان همدان به شمار می‌روند که در فهرست آثار ملی غیرمنقول ثبت شدند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص وضعیت ثبت عمارت تاریخی جنانی نیز یادآور شد: پرونده این اثر تاریخی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده و اکنون با انجام مراحل ثبت، این اثر تاریخی در آستانه قرار گرفتن در فهرست آثار ملی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان