اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1397 - 20:44   |   کد مطلب: 29194
استاندار همدان با بیان اینکه همدان در رشد مشارکت اقتصادی رتبه نخست را کسب کرد گفت: نهادها و ادارات باید در ابتدا کالاهای استان و بعد کالاهای داخلی را استفاده کنند.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت بعد از ظهر امروز در در نخستین شورای اداری استان در سال 97 اظهار داشت: سال گذشته کشور با سختی‌های زیاد و بلایای طبیعی پشت سرگذشت، در تبریک نوروزی به مقام معظم رهبری عرض کردم که این مشکلات و مصائب را داشتیم اما با رهنمودهای حضرتعالی، تلاش‌های دولت و حمایت مردم آنها را پشت سر گذاشتیم.

نیکبخت بیان کرد: مردم همدان در زلزله کرمانشاه از همان لحظات ابتدایی به کمک زلزله‌زدگان رفتند و سپاه، هلال‌احمر، آبفا، بنیاد مسکن و همه نهادهای استان به شکل جهادی در آنجا حاضر و خدمات‌رسانی کردند.

وی عنوان کرد: در استان همدان سال گذشته کارهای خوبی به همت نمایندگان همدان انجام گرفت و جا دارد از حمایت و پشتیبانی یکایک نمایندگان استان قدردانی کنم ضمن اینکه نمایندگان هرکجا لازم بود همراهی و کمک کردند و ما امروز در ارائه عملکرد خود سرافکنده نیستیم.

استاندار همدان گفت: نخستین نامه‌ای که در سال 97 بررسی کردم از وزارت کشور بود که از رشد مشارکت اقتصادی استان خبر می‌داد و استان در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه اشتغالزایی 19 هزار و 900 نفر تعهد استان بوده است افزود: تا پایان سال گذشته 19 هزار و پانصد شغل را اعلام کرده‌اند که البته تا خرداد باید 30 هزار شغل ایجاد شود و در سال 97 هم به این میزان تعهد داده‌ایم.

وی  گفت:  امسال 30 درصد ورود مسافران به استان افزایش داشت افزود: از آموزش‌وپرورش استان می‌خواهم اسکان‌های خود را به اسکان ویژه ارتقا دهد.

استاندا رهمدان با بیان اینکه شهر جهانی سفال لالجین از افتخارات کشور است افزود: نباید کالای چینی در لالجین فروخته شود که تا 25 فروردین در این مورد اقدام می‌شود.

نیکبخت بیان کرد: دکتر نهاوندیان در بازدید از بافت فرسوده همدان اعلام کردند که قرار است همدان را پایلوت بافتهای فرسوده کشور کنند ضمن اینکه پیشنهادهایی به رئیس‌جمهور محترم داشتم از جمله اینکه اختیارات بافت فرسوده به استانداران داده شود که فرموده‌اند آنهایی که قانون نمی‌خواهد ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: در سال 2018 فرصتی به همدان داده شده و 10 میلیارد تومان در بودجه مصوبه گذاشته شد و دو میلیارد تومان هم آقای خجسته از بودجه در اختیار به این رویداد اختصاص دادند ضمن اینکه به تعهد خود در جشنواره پویانمایی متعهد هستم اما باید همدان در تمام شبکه‌ها به ویژه شبکه‌های استانی و برون‌مرزی تبلیغ شود.

استاندا رهمدان گفت:  با وزیر خارجه هم جلسه خواهیم داشت تا در این زمینه به استان کمک کنند و هرچقدر در سال 96 در این زمینه قدم برداشته‌ایم باید در سال 97 دو برابر شود.

نیکبخت افزود: در سال 96 واحدهای تولیدی تعطیل شده به کار برگشت، واحدهای جدید آغاز به کار کرد اما وقتی کالای آن خریداری نشود باز هم تعطیل خواهد شد تمام نهادها و ادارات باید در ابتدا کالاهای استان و بعد کالاهای داخلی را استفاده کنند ضمن اینکه در دوم فرودین نامه‌ای به مدیرکل دارایی نوشتم که هیچ ذیحسابی حق تائید فاکتور خرید کالای خارجی را ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان