اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1397 - 21:10   |   کد مطلب: 29242
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز خود با بیان اینکه در قصه پرغصه برجام دنیای غرب از ابتدا کلاه گشادی را برای ما آماده کرده بود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند که از ابتدا تحت فشار بودند که چرا شما روی مسائل هسته‌ای انقدر حساسیت نشان می‌دهید؟ ایشان از همان ابتدا می‌گفتند که آمریکا و غرب قابل اطمینان نیستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز (۲۸ اردیبهشت) نماز جمعه تهران، با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، مهمترین فاجعه‌ای است که در این ایام رخ داده است، اظهار کرد: تولد موجود حرامزاده نامشروعی به نام اسرائیل در منطقه جزو مصیبت‌های جهان اسلام بوده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی، قدس شریف را به عنوان محل سفارت جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تعیین کرد، گفت: روسای جمهور قبلی آمریکا تا حدی خود را متکلف می‌کردند در این مورد ظاهرسازی کنند، اما این خبیث جدید که خود را به دیوانگی زده و بدون حیا و شرم و ملاحظه هر کاری را می‌کند، جسارت کرد و سفارت آمریکا به بیت المقدس انتقال داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس پرونده ننگین دیگری برای رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور ناپاک آمریکا بود و ثابت کرد که این‌ها پایبند به هیچ اصلی پایبند نیستند، افزود: طی روز‌های گذشته مردم و دولت‌های سایر کشور‌ها این جنایت را محکوم کردند، اما سران کشور‌های عربی گرفتار خفگی شدند؛ آخر عرب‌ها نسبت به ناموس خود یک تعصباتی دارند؛ در فلسطین آن همه زن و بچه آواره اند و خانه هایشان ویران شده، اما این سران کشور‌های عربی فاقد این تعصب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: مقامات رژیم صهیونیستی باید بدانند با این جنایتی که در روز نکبت انجام دادند، مهلتی که مقام معظم رهبری برای نابودی آن‌ها تعیین کرده بودند نزدیک‌تر شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در قصه پرغصه برجام دنیای غرب از ابتدا کلاه گشادی را برای ما آماده کرده بود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند که از ابتدا تحت فشار بودند که چرا شما روی مسائل هسته‌ای انقدر حساسیت نشان می‌دهید؟ ایشان از همان ابتدا می‌گفتند که آمریکا و غرب قابل اطمینان نیستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای از همان ابتدا «باج‌گیری» بود، گفت: مقام معظم رهبری طی نامه‌ای در همان اوایل مذاکرات در دور جدید، به سوابق اطلاعاتی خود رئیس جمهور تکیه کردند و هشدار‌های لازم را به ایشان دادند.

حجت الاسلام والاسلام صدیقی با بیان اینکه رئیس جمهور دیوانه نمای آمریکا با یک لگد همه بافته‌های برجام را رشته کرد، اظهار کرد: تعیین سیاست‌های کلی نظام با، ولی فقیه است و نکند بدون اذن و اجازه ایشان به سراغ کسانی برویم که آن‌ها هم مثل آمریکا هستند و ۸ سال در دوران دفاع بر سر ما آتش ریختند؛ ما هنوز فراموش نکرده ایم که در دوران دفاع مقدس، فرانسوی‌ها به دشمن ما میراژ، انگلیسی‌ها تانک و آلمانی‌ها مواد شیمیایی می‌دادند.

وی با بیان اینکه مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، افزود: مردم ما در دوران دفاع مقدس با شرق و غرب جنگیدند و امتحان خود را پس داده اند؛ خواست همه مردم این است که در مذاکره با اروپایی‌ها که اعتمادی به آن‌ها نیست مسئولان راه قبلی را طی نکنند و اگر نشد تضمین‌های قطعی را بگیرند، زیر بار مذاکره‌ای که ننگ در آن است، نروند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه ما از دولت و مجلس توقع داریم و از آن‌ها می‌خواهیم که غیر از مسیر عزت قدمی برندارند، گفت: در موضوع لوایحی که در مجلس مطرح است، باید این را بگوییم که ما نباید خودمان را با دست خودمان محدود کنیم و نباید به دشمن میدان بدهیم که آن‌ها ببینند پول ما در کجا‌ها گردش می‌کند.

وی همچنین گفت: برخی‌ها نگویند «اولاد کمتر زندگی بهتر»؛ خدا می‌داند تا آنجا که ما دیده ایم آن‌ها که اولاد بیشتری دارند زندگی شان از آن‌هایی که ۱ فرزند دارند، بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه باید به نیرو‌های داخلی و ظرفیت هایمان تکیه کنیم و تنها راه حل مشکلات اقتصادی، استفاده از کالا‌های داخلی است، گفت: در ادارات اعم از ادارات دولت، مجلس و قوه قضاییه، تنها باید از کالا‌های داخلی استفاده شود و دولت نیز در جلوگیری از واردات بی‌رویه نقش بسیار مهمی دارند و اگر این مورد را رعایت نکنند گناه بزرگی را مرتکب شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان