اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1397 - 13:25   |   کد مطلب: 29329
«دونالد ترامپ» رئی«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، امروز -سه‌شنبه- توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.س‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، امروز -سه‌شنبه- توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش صبح الوند ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، امروز -سه‌شنبه- طی دیداری تاریخی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. دو طرف پس از گفت‌وگو تفاهم‌نامه مشترکی را امضا کردند.

متن این توافق‌نامه به شرح زیر است:

۱- ایالات متحده و جمهوری دکوکراتیک خلق کره متعهد می‌شوند روابط جدیدی میان دو کشور بر مبنای اشتیاق مردم دو کشور به صلح و شکوفایی برقرار کنند.

۲- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره تلاش خواهند کرد تا صلح پایدار و فراگیر در شبه‌جزیره کره ایجاد کنند.

۳- با وعده متعهد ماندن به توافق‌نامه پانمون‌جوم در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد می‌شود که در راستای خلع تمام و کمال تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره حرکت کند.

۴- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد شده‌اند تا مفاد مربوط به زندانیان و گمشدگان در جنگ کره را رعایت کنند و پیکرهای کشته‌شدگانی را که شناسایی شده‌اند، بلافاصله مسترد کنند.

از آنجایی که نشست میان رهبران آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره رویدادی بی‌مانند و پراهمیت است که بر دهه‌ها تنش و خصومت میان دو کشور فائق می‌آید و آینده‌ای جدید را پیش پای دو کشور می‌گشاید، ترامپ و کیم جونگ‌اون متعهد شدند دیدارهایی را در آینده نزدیک به رهبری مایک پمپمئو، وزیر خارجه آمریکا، و مقام‌های مرتبط در جمهوری خلق دموکراتیک کره برگزار کنند تا نتایج نشست آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک کره را پیگیری کنند.

ترامپ و کیم جونگ‌اون تبادل‌نظری عمیق، صمیمی و فراگیر درباره مسائل مربوط به ایجاد روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره با یکدیگر داشتند. ترامپ وعده داد که ضمانت‌های امنیتی را برای جمهوری دموکراتیک خلق کره فراهم کند و کیم جونگ‌اون بار دیگر بر تعهد قاطع و بدون تزلزل خود برای تکمیل فرآیند خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کرد.

۱۲ ژوئن، ۲۰۱۸

جزیره سنتوسا

سنگاپور

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان