اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1397 - 8:08   |   کد مطلب: 29351
رئیس مرکز «اندیشه نیک»:
شناسایی 150 کودک کار در همدان
رئیس مرکز خدمات حمایتی ـ آموزشی کودک و خانواده «اندیشه نیک» همدان گفت: امسال قرار است 150 کودک کار توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده «اندیشه نیک» در همدان شناسایی شو

به گزارش صبح الوند، فاطمه قناد در خصوص اقدامات مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده «اندیشه نیک» با بیان اینکه این مرکز به منظور خدمات حمایتی، اجتماعی و آموزشی از سال 1394 به کودکان کار زیرنظر بهزیستی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، اظهار کرد: اصلی‌ترین فعالیت این مرکز برنامه‌ریزی در راستای توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز در دو بخش مددکاری و روانشناسی به کودکان کار و خانواده‌های آنها خدمات می‌دهد، افزود: اقدامات مددکاری این مرکز شامل شناسایی و جذب کودکان کار از طریق حضور در مکان‌های عمومی و محله‌کار کودکان، تشکیل پرونده برای کودکان کار به منظور ثبت وضعیت روانی، اقتصادی، اجتماعی کودکان و خانواده‌های آنها و تهیه برنامه کمکی جامع است.

 

رئیس مرکز خدمات حمایتی- آموزشی کودک و خانواده «اندیشه نیک» همدان در خصوص ارائه خدمات روانشناسی ادامه داد: مشاوره فردی کودکان بازمانده از تحصیل، ارائه آموزش‌های لازم در زمینه تقویت هوش هیجانی، مهارت نه گفتن، مهارت زندگی، مقابله‌ای، آموزش‌های معنوی و خودمراقبتی به کودکان کار از جمله خدمات روانشناسی این مرکز است.

 

وی گفت: این مرکز علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک‌های فرزندپروری، آسیب‌های کار کودک و مهارت‌های کسب و کار به والدین جلسات گروه درمانی را برای کودکان کار و خانواده‌های آنها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه برای شناسایی کودکان کار بهزیستی برای این مرکز تعداد مشخص می‌کند، تصریح کرد: در سال 94، 300 کودک کار در سال 95، 150 کودک کار و در سال گذشته نیز 135 کودک کار توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده «اندیشه نیک» شناسایی شده است.

 

قناد با اشاره به اینکه سال جاری قرار است 150 کودک کار توسط این مرکز شناسایی شود، خاطرنشان کرد: بعضی از این کودکان کار به صورت فصلی کار می‌کنند اما برخی دیگر به دلیل تامین معیشت خود و خانواده در طول سال  کار می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان