اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1397 - 13:22   |   کد مطلب: 29483
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان همدان با اشاره به تداوم گرمای هوا طی امروز و فردا، گفت: تا پایان هفته جوی نسبتاً آرام و پایدار بر آسمان استان حاکم خواهد بود.

به گزارش صبح الوند، محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: از نظر تداوم گرما نیز طی امروز و فردا انتظار می‌رود گرمای هوا همچنان ادامه داشته باشد و از روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود از درجه حرارت هوا اندکی کاسته شود.

وی ادامه داد: وضعیت استقرار هوای گرم در استان تا اواخر مردادماه همچنان ادامه دارد به طوریکه بر اساس گزارش‌های سال‌های گذشته بیشترین دما در تیر و مرداد به ثبت رسیده است.
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به علت استقرار توده هوای گرم در استان پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به صورت میانگین یک تا دو درجه افزایش یابد و به مرز 40 درجه سانتیگراد برسد.

باقری‌شکیب ادامه داد: در روزهای آینده آسمان استان غالباً صاف پیش‌بینی می‎شود و طی امروز و فردا در بعضی از ساعات وزش باد نسبتاً شدید همراه غبار محلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پدیده گردوغبار که از کشور عراق به استان وارد شده بود، اکنون برطرف شده است، یادآور شد: در حال حاضر آسمان استان صاف تا کمی است و در بعدازظهر ها در برخی مناطق شاهد وزش باد نسبتا شدید و بروز غبار محلی خواهیم بود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته همدان با 15 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بوده است، اظهار کرد: در این مدت شهرستان‌های نهاوند، قهاوند، فامنین و اسدآباد با 38 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بودند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته بین 15 تا 37 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، تصریح کرد: دمای فعلی شهر همدان 27 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

این کارشناس هواشناسی درباره دمای هوا نیز خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان‌های نهاوند، فامنین و ملایر با 38 درجه سانتیگراد حداکثر دما را داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان