اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1397 - 13:53   |   کد مطلب: 29486
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در کلیه روستاهای دارای شورا و دهیار شهرستان نسبت به تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی در راستای طرح توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها اقدام خواهد شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، کریم حمیدوند در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با ابلاغ مصوبه ظرف یک‌هفته آینده در همه روستاهای دارای دهیار و شورا ولو دهیاری‌های پاره‌وقت در راستای طرح توسعه فرهنگی و اجتماعی نسبت به تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی روستاها اقدام شده و جلسات این شوراها به صورت مستمر باید برگزار و به بخشداری و فرمانداری ارسال شود.

وی افزود: در روستاهای خاص و آسیب‌پذیر از جمله چنارسفلی علاوه بر شورای فرهنگی و اجتماعی، در بخشداری‌ها کارگروه توسعه روستایی با محوریت روستاهای خاص و آسیب‌پذیر تشکیل می‌شود که در این رابطه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی این روستاهای خاص پرداخته خواهد شد.

حمیدوند با تأکید بر اینکه در این اقدام به دنبال اقدام عملی و تأثیرگذار خواهیم بود، ادامه داد: باید در این زمینه اقدامات اجرایی مدنظر بوده و پیامدهای مثبت آن پس از مدتی نمود داشته باشد.

وی با اشاره به نقاط حاشیه‌نشین دو نقطه شهری اسدآباد و آجین نیز گفت: در این دو نقطه شهری نیز با محوریت شهرداری شهر اسدآباد کارگروه توسعه مناطق حاشیه‌نشین شهری در راستای احصا مشکلات فرهنگی و اجتماعی و راهکارهای اجرایی و مرتفع شدن این مشکلات تشکیل خواهد شد.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به فعالیت 52 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان اسدآباد تصریح کرد: تا کنون در راستای طرح اوقات‌فراغت تابستانه بیش از 2500 نفر از نوجوانان و جوانان در این کانون‌ها عضو شده‌اند که برنامه‌های این کانون‌ها از نقش موثری در تأمین خوراک فرهنگی این قشر از جامعه در برابر آسیب‌های مخرب ماهواره و فضای مجازی خواهد داشت.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در جاهایی که نیاز آن به صورت محسوسی احساس می‌شود باید ایجاد شود و در این راستا مدیران کانون‌ها نیازمند تعامل بیشتر با جوانان خواهند بود تا نیازهای هر منطقه را به فراخورهای مختلف شناسایی کرده و بسنجند.

حمیدوند همچنین با اشاره به اورژانس اجتماعی نیز اظهار کرد: هنوز آن طور که باید وظیفه اورژانس اجتماعی برای مردم شناخته شده نیست که نیاز است در این راستا با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به وظایف اورژانس اجتماعی بهزیستی و آشنایی با شماره 123 اورژانس با برنامه و راهکارهای مختلف اقدام شود.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان