اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1397 - 20:35   |   کد مطلب: 29489
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد 74 درصدی درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت، علت افزایش قیمت ارز را انتظارات تورمی و رشد قابل توجه تقاضای ارز دانست.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت درباره حضور خود در جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ارز یکی از منابع مالی است که معادل ریالی آن با یک نرخ تسعیر که در قانون بودجه 3 هزار و 500 تومان برای هر دلار در نظر گرفته شده اکنون نیز قیمت آن 4 هزار و 200 تومان در حال خرید و فروش است در خزانه قرار می گیرد و ما می توانیم اعتبارات هزینه ای یا عمرانی یا همان تملک دارایی های سرمایه ای را با آن انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در بودجه سال 97 پیش بینی صادرات 2 میلیون و 410 هزار بشکه ای نفت و میعانات گازی در روز به ازای هر بشکه به قیمت 55 دلار لحاظ شده که البته 2 میلیون و 550 هزار بشکه نفت با قیمت حدود 65 دلار با توجه به اتفاقات رخ داده به فروش رفته است.

سخنگوی دولت یادآور شد: با لحاظ نرخ تسعیر دلار 3 هزار و 500 تومانی در کل سال معادل 107 هزار میلیارد تومان سهم دولت می شود که براین اساس 32 درصد از منابع به صندوق توسعه ملی و 14.5 درصد به شرکت نفت برای طرح های توسعه ای اختصاص می یابد.

**افزایش حدود 21 درصدی صادرات در سه ماه اول سال

نوبخت افزود: خوشبختانه 74 درصد درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت در 3 ماهه اول امسال با افزایش روبرو شده اما با وجود مطلوب بودن منابع ارزی کشور و افزایش حدود 21 درصدی صادرات باید نیازها برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به درآمدهای ارزی، نباید قیمت ارز با نوسان روبرو می شد اما به دلیل انتظارات تورمی ناشی از شوک سیاسی تحریم ها، میزان تقاضای ارزی در کشور با رشد روبرو شد به نحوی که به افزایش قیمت ارز منجر شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: سناریوهای مختلف و پیش بینی برای درآمدهای ارزی کشور در آینده و مصارف و تنظیم بودجه ای در نظر گرفته شده که این موضوعات در جلسه کمیسیون اقتصادی تشریح شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان