اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1397 - 20:45   |   کد مطلب: 29491
مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: دوازدهمین «شب آواز هگمتانه» با حضور فعالان و علاقمندان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، جلال گودرزی‌سروش در این‌باره گفت: در دوازدهمین شب آواز هگمتانه که به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان برگزار خواهد شد، از کتاب «بر دستان الوند؛ رپرتوار موسیقی ترکی استان همدان» و آلبوم موسیقی «بهار جان؛ آثار عاشیق‌های همدانی»، از جدیدترین تولیدات این حوزه در زمینه‌ موسیقی، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه که روز جمعه 15 تیرماه از ساعت 16 در محل تالار فجر واقع در آرامگاه بوعلی برگزار خواهد شد، گروه موسیقی آوا در دو بخش فارسی و کردی به اجرا خواهد پرداخت.

گفتنی است؛ کتاب «بر دستان الوند» پنجمین اثری است که در قالب دانش‌نامه‌ استان همدان چاپ شده و رونمایی خواهد شد. گردآوری و نویسندگی این اثر را قادر شهسواری به عهده داشت و در آن به بررسی تاریخچه موسیقی ترکی همدان پرداخته و با همت حوزه هنری استان همدان و توسط انتشارات سوره با تیراز یک هزار نسخه منتشر شده است.

آلبوم «بهار جان» نیز شامل 70 قطعه در 2 لوح فشرده با نوازندگی 15 تن از عاشیق‌های نامدار همدانی است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان