اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1397 - 14:35   |   کد مطلب: 29494
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه کانون تب‌برفکی در استان همدان ۶۰ درصد کاهش یافت گفت: شیوع تب‌مالت در استان همدان ۳۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمودرضا رسولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 830 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد اظهار داشت: در حوزه حفظ و حراست از سرمایه دامی استان دو رویکرد مقابله با بیماری واگیردار و کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام از برنامه‌های سازمان دامپزشکی است که در این زمینه نیز سالانه هفت تا هشت میلیون نوبت واکسیناسیون در بین دام و طیور استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: میزان شیوع تب‌مالت در استان همدان 36 درصد کاهش یافته است که در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب‌مالت واکسیناسیون انجام می‌گیرد به‌طوری‌که سالانه 600 هزار رأس دام واکسیناسیون می‌شوند.

رسولی عنوان کرد: یکی از اقدامات در راستای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو تجهیز کشتارگاه‌های استان به بخش پیش‌سرد است که در این زمینه آخرین کشتارگاه سنتی استان در حال تکمیل پیش‌سرد است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه پیش‌سرد در سالم‌سازی گوشت تأثیر دارد، اعلام کرد: درسه ماهه ابتدای امسال 43 تن مرغ غیرقابل مصرف و 18 تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های استان ضبط شده است.

وی با اشاره به بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان تصریح کرد: در سال 20 هزار پرنده مورد آزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار می‌گیرند و در صورتی‌که مورد مشکوکی از آنفلوانزا در مرغداری‌ها دیده شود نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام می‎شود.

کاهش 42 درصدی تعداد کانون‌های بیماری دامی در استان

رسولی از کاهش 42 درصدی تعداد کانون‌های بیماری دامی در همدان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته کانون تب‌برفکی در استان همدان 60 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه سالانه حدود 400 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان ضبط می‌شود، افزود: در استان همدان 10 هزار تن گوشت قرمز و 30 هزار تن گوشت مرغ استحصالی از کشتارگاه‌ها توسط دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رسولی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای امسال جوجه‌ریزی به میزان بسیار مطلوبی در حال انجام است به طوری‌که در این مدت بیش از 6.5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان