اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1397 - 12:53   |   کد مطلب: 29502
انتقاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت:
فرصت سوزی مسولین در خصوص رویداد ۲۰۱۸
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: فرصت سوزی تخصص ما همدانیهاست و متاسفانه مسولین ما در خصوص رویداد همدان 2018 در غفلت بسر میبرند.

به گزارش صبح الوند، علی فتحی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد مسولین در زمینه پیشبرد اقدامات برای آماده سازی همدان برای رویداد 2018 افزود: این رویداد بزرگ فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت ها و داشته های همدان در سطح بین الملل است که باید به نحو احسن از آن بهره گرفت.

 

فتحی با بیان اینکه رویداد همدان 2018 در حد یک رویا برای هر شهری است، اضافه کرد: این رؤیا برای  ما محقق شده اما متاسفانه نتوانستیم به خوبی از آن استفاده کرده و قدر آن را بدانیم.

 

فتحی با اشاره به اینکه کمیته ای برای این رویداد بزرگ تشکیل شده که بنده اطلاعی از خروجی این کمیته نداریم و طبق گفته مجمع نمایندگان استان حدود 10 میلیارد تومان برای این رویدا اعتبار اختصاص یافته است، افزود:چند سازمان  و ارگانهای  متولی هم هیچگونه مبلغی برای این امر هزینه نمی کنند که پیشنهاد بنده این است که ارگانها چند صد میلیون از حوزه خود برای این مهم اختصاص داده و پس از اخذ 10 میلیارد تومان اعتبار آن را دریافت کنند،

 

وی با بیان اینکه متاسفانه ما استاد نابود کردنیم ،افزود: جشنواره کودک با ظرفیت خوب به همدان آمد و ما از آن در حد یک جنگ شادی استفاده کردیم در حالی این جشنواره چند روز همدان را در آنتن های ملی و بین المللی مطرح میکرد و متاسفانه به حدی ضعیف عمل کردیم که در حد جنگ شادی استفاده شد که باعث شد دوباره به اصفهان انتقال دهند.

 

   وی به ظرفیت تیم فوتبال پاس که زمانی قهرمان آسیا بود نیز اشاره کرد و گفت: به حدی عدم مدیریت داشتیم و با  ضعف مدیریتی کاری کردیم که به لیگ دسته سه سقوط کرد و الان در حد یک تیم محلی با آن برخورد می شود.

 

فتحی اضافه کرد: ما قدر فرصت های بدست آمده را  ندانسته و از آنها استفاده نمی کنیم و شهرهمدان نه صنعتی و نه کشاورزی است و تنها راه نجات این شهر و رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی توریست است  که متاسفانه اهمیت نمی دهیم .

 

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: متولیان و اعتبارات رویداد 2018 مشخص نیست و تا کنون معلوم نشده چه برنامه هایی دارند و چه شرکت های تبلیغاتی در این زمینه فعال هستند و در این خصوص هم هیچ گونه گزارشی به شورای شهر داده نمی شود .

 

فتحی با بیان اینکه تنها نماینده شورا و شهرداری در کمیته تبلیغاتی 2018  معاون خدمات شهری  شهرداری است، یادآور شد: تجربه مدیران همدان ثابت کرده که از این رویداد بزرگ در حد یک همایش استفاده می شود.   نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: اینگونه اقدامات هیچ دردی از شهر و  صنعت گردشگری  را درمان نمی کند  چرا که هماهنگی درستی بین ارگانها و ادارات مربوطه وجود ندارد  حتی یک عضو شورای شهر همدان به عنوان نماینده مردم در این کمیته نیست  .

 

فتحی با انتقاد از اینکه تا کی باید فرصت سوزی کرده و فرصت های خوب را به راحتی از دست داد، گفت: زمان برگزاری رویداد همدان2018 به سرعت می رسد و ما تاکنون هیچ گزارشی به مردم ارائه نکرده ایم .حتی سازمان میراث فرهنگی متولی اصلی  کار اقدامی مهمی انجام نداده چرا که نمونه همین اقدام را در تبریز شاهد بودیم که به خوبی تبلیغات محیطی و سراسری داشتند اما اینجا حتی در سربرگ نامه های ادارات اسمی از همدان2018  دیده نمی شود تنها در حد چند بنر تبلیغاتی و چند برنامه مختصر خلاصه شده است،

 

  وی تاکید کرد: در این راستا باید به گونه ای عمل می شد که در سطح کشورهای آسیایی اسم و نام همدان مطرح می شد که متاسفانه نه تنها در آسیا بلکه در کشور و حتی همدان اقدام خاصی صورت نگرفته و این بی توجهی و فرصت سوزی به ضرر شهر و استان همدان و متعاقب آن مردم این استان است. چرا که جوانان ما به امید پیشرفت و توسعه و اشتغال زنده اند و ما با بی تدبیری این فرصت ها را از دست می دهیم.

 

  وی اظهار امیدواری کردکه نگاه و رویکرود گردشگری در مدیریت مربوطه و میراث فرهنگی تغییر کند و نگاه سنتی در این زمینه عوض شود چرا که اگر همدان را نتوانیم از طریق این رویداد یا رویدادهای مشابه نجات دهیم قطعا در زمانهای عادی هم نخواهیم توانست.

 

وی افزود: لازم است کمیته ای که در زمینه رویداد 2018 تشکیل شده گزارش نهایی را به مردم ارائه دهد  و خروجی کار مشخص شده و نهادهای مسول حتی بخش خصوصی هر کدام مشخص شود و به وظایف خود عمل کنند تا حکایت نوشدارو پس از مرگ سهراب رخ ندهد.

 

  وی در پایان سخنانش ضمن ابراز نگرانی از فرصت سوزی در خصوص رویداد بزرگ و مهم همدان 2018 به شعر قیصر امین پور اشاره کرد که چقدر زود دیر می شود .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان