اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1397 - 22:57   |   کد مطلب: 29514
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس:
به‌زودی اورژانس ریلی در کشور راه‌اندازی می‌شود
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با تأکید به اینکه در راستای داشتن اورژانس به‌روز حداقل یک‌هزار آمبولانس‌ باید سالانه نوسازی شود، گفت: وعده داده شده 13 آمبولانس جدید به همدان داده شود که از بهترین دستگاه‌های روز دنیا به شمار می‌آیند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، حسن نوری چهارشنبه 13 تیر در سی و سومین همایش رؤسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور که در همدان برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار آمبولانس‌های جدیدی وارد سیستم اورژانس می‌شوند، افزود: این آمبولانس‌ها از بهترین آمبولانس‌های دنیا و با کیفیت روز هستند که در مناطق صعب‌العبور به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در اورژانس پیش‌بیمارستانی کشور رخ داده است، اضافه کرد: از زمان تشکیل اورژانس کشور با برگزاری همایش‌هایی مسائل کلان مدیریتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و ستاد هدایت مطرح می‌شود و در کارگروه‌های تخصصی توسط مدیران اورژانس بررسی و نتایج آن برای اجرا در دستور سازمان قرار می‌گیرد.

نوری تصریح کرد: سال‌های گذشته آمبولانس‌ها و تجهیزات جدیدی برای سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی خریداری شده بود و اکنون نزدیک به 5 هزار و 500 دستگاه آمبولانس پیش‌بیمارستانی به منظور ارائه خدمت به مردم فعال است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 750 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و 40 فروند بالگرد عملیاتی اورژانس در سطح کشور فعال است، ادامه داد: به‌زودی اورژانس ریلی در کشور راه‌انداری و به سیستم اورژانس اضافه خواهد شد.

نوری با بیان اینکه از سال 90 تجهیز و نوسازی اورژانس کشور انجام شده است، افزود: آمبولانس‌هایی که سال‌های اخیر خریداری شده، از بهترین تجهیزات بوده است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد ناوگان اورژانس کشور نوسازی و تجهیز شده است، گفت: 13 هزار و 900 تکنسین در قالب 2 هزار و 750 پایگاه زمینی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و 5 هزار و 500 آمبولانس در کشور فعال است که تعدادی از آنها به زمان انتهایی مصرف نزدیک شده‌اند و 270 موتور آمبولانس در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از 10 اورژانس هوایی در دنیا یک تا سه پرواز منجر به نجات افراد می‌شود، افزود: در اورژانس کشور خدمات استفاده از بالگرد جدید است که 48 درصد از بیماران توسط این امکان منتقل شده‌اند همچنین با راه‌اندازی اورژانس هوایی چندین زایمان موفق داخل بالگرد اتفاق افتاده است.

نوری با بیان اینکه سال گذشته بیش از 3 میلیون و 200 هزار مصدوم و بیمار توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمات دریافت کرده‌اند که 630 هزار نفر از آنها مصدوم حوادث ترافیکی بوده‌اند، گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی نزدیک به 20 هزار نفر از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان