اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1397 - 12:39   |   کد مطلب: 29587
معاون استاندار و سرپرست فرمانداري ويژه ملاير از برگزاري دومين جشنواره ملاير، پايتخت مبل و منبت ايران در شهريور ماه امسال و اختصاص و پخش 11 هزار ثانيه تبليغات رايگان تلويزيوني به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي از شبکه هاي ملي و برون مرزي رسانه ملي به صنعت مبل و منبت ملایر خبر داد.

به گزارش صبح الوند، رضا قیاسی چهارشنبه 20 تیر ماه در نشست مشترک با حضور هنرمندان و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر، با اشاره به رويداد همدان 2018 و حضور وزراي گردشگري 34 کشور آسيايي در استان در پنجم شهريور ماه 97، توسعه و رونق گردشگري را محور اصلي توسعه و پيشرفت استان در سال هاي آینده عنوان کرد.
وی با بیان اینکه گردشگري يکي از حوزه هاي سرمايه گذاري است که با حداقل هزينه ها، مي توان حداکثر بهره را برد و اشتغالي پايدار ايجاد کرد، افزود: صنعت گردشگري از جمله صنايع پاک و بدون آلایندگی محسوب می شود.
قیاسی یادآورشد: رونق گردشگري همچنين موجب افزايش تبادلات اجتماعي و فرهنگي شده و هر گردشگر مي تواند به عنوان يک سفير و رايزن فرهنگي براي مردم و کشور ما عمل کند.
سرپرست فرمانداري ملاير استان همدان را يکي از متقدم ترين زيست گاه هاي ايران و جهان با پيشينه و تاريخي پربار و ارزشمند ارزيابي کرد و ادامه داد: سرتاسر استان داراي جاذبه ها و توانمندي هاي ارزشمندي در زمينه آثار تاريخي، ميراث فرهنگي و معنوي، صنايع دستي و جاذبه هاي طبيعي است.
قیاسی با اشاره به اینکه هر يک از نقاط استان مي تواند به عنوان يکي از مقاصد گردشگري انتخاب شوند، اظهار کرد: ملاير نيز از منظر پراکنش آثار تاريخي، جاذبه هاي طبيعي و صنايع متفاوت و ارزشمند دستي، يکي از پربارترين مناطق استان همدان است.
وی افزود: اين شهرستان با داشتن مردمي فرهيخته و صاحب هنر، موفق شده است عنوان شهر ملي منبت را به خود اختصاص دهد که به اذعان کارشناسان يکي از موفق ترين شهر هاي ثبت شده ملي در کشور بوده است.
سرپرست فرمانداري ملاير اين صنعت زيباي دستي را در کنار ديگر جاذبه هاي تاريخي و طبيعي شهرستان، محور توسعه و پيشرفت ملاير عنوان کرد و گفت: شايسته است کليه کارها و برنامه ريزي هاي آینده توسعه گردشگري شهرستان با محوريت اين حوزه صورت پذيرد.
وي بسترسازي براي جذب سرمايه، دانش فني و توسعه صادرات محور را از ديگر بايسته هاي ارتقاء اين هنر دستي عنوان و تصریح کرد: فعالان و پيش قراولان اين صنعت باید با روشن بيني در زمينه هاي آموزش و استفاده از زبان هاي خارجي، ارتباط گيري موثر، رهبري و برنامه ريزي، تلاش کنند و افزون بر اين، براي استفاده حداکثري از دو رويداد گردشگري پيش رو آماده شوند.
قياسي برپايي جشنواره، ايجاد نمايشگاه، معرفي محصولات از مرحله برش چوب تا منبت کاري، رنگ کاري، رويه کوبي و سرانجام نمايش مبل کامل توليد شده را از اقدامات ممکن و مهم در اين ايام عنوان کرد و افزود: فعالان این عرصه از هيچ تلاشي براي بهره گيري از رويداد 2018 و اجلاس پنجم شهريور ماه، چشم پوشي نکنند و بکوشند تا برند مبل و منبت ملاير را حفظ کرده و ارتقاء دهند.
وی از موفقيت هاي ارزنده ثبت ملي منبت شهرستان در يک سال جاري خبر داد و گفت: اين ثبت ملي، افزون بر آثار ارزشمند متعدد فرهنگي و اجتماعي، موجب رونق صنعت مبل منبت شهرستان شده و در سالجاري گردش مالي بيش از 400 ميليارد توماني را براي فعالان اين حوزه در شهرستان به همراه داشته است.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان