اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1397 - 12:45   |   کد مطلب: 29590
معاون گردشگری استان همدان گفت: سومین همایش بین‌المللی "معماری دستکند، میراث معماری دستکند برای نسل‌ها" امسال برگزار می‌شود.
معماری دستکند

به گزارش صبح الوند، علی خاکسار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین همایش بین‌المللی "معماری دستکند، میراث معماری دستکند برای نسل‌ها" امسال برگزار می‌شود. 

وی افزود: سومین همایش بین‌المللی معماری دستکند با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی همدان، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، دفتر امور پایگاه‌ها و دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

خاکسار بیان کرد: سومین همایش بین‌المللی معماری دستکند مهرماه امسال برگزار می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه این همایش به بهانه رویداد بین‌المللی همدان 2018برگزار می‌شود، بیان کرد: در این همایش قرار است مفاهیم و مبانی نظری در معماری دستکند، بستر فرهنگی معماری دستکند، بستر طبیعی و طبیعی معماری دستکند، حفاظت در معماری دستکند، تکنولوژی و معماری دستکند مورد بررسی قرار گیرد.

خاکسار عنوان کرد: در برگزاری این همایش و تبادل نظرات علمی و کارشناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت به‌اتفاق دفتر امور پایگاه‌ها و با همکاری هیات علمی این همایش نسبت به تهیه دستورالعمل و ضوابط معرفی، مستندسازی، استحکام‌بخشی و حفاظت از دستکندهای کشور که بعضا به صورت پایگاه میراث ملی است اقدام می‌شود.

به گزارش تسنیم، همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و به همین مناسبت رویدادی از 5 تا 7 شهرویورماه با حضور 34 کشور آسیایی در همدان برگزار می‌شود. همدان در آبانماه امسال نیز میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با حضور نمایندگان 184 کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان