اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1397 - 13:55   |   کد مطلب: 29612
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر با اشاره به فعالیت 7 کمپ دارای مجوز ویژه آقایان و یک کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در سطح این شهرستان، گفت: در هفته بهزیستی کمپ ترک اعتیاد اسلامشهر آق‌گل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا تکلو سه‌شنبه 26 تیرماه در جمع خبرنگاران، به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از اعتباد برنامه‌های متنوع و اجتماع‌محوری توسط معاونت مربوطه اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به پوشش 11 محله شهری با 39 هزار نفر جمعیت و پوشش 10 روستا با 35 هزار نفر جمعیت اشاره کرد.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و مهدهای‌کودک اشاره کرد و افزود: کمپ ترک اعتیاد بانوان ملایر، سومین کمپ بانوان در سطح استان همدان است که آماده پذیرش زنان معتاد و ترک‌دهی آنهاست.

تکلو با بیان اینکه در 3 ماهه ابتدای سال در کلیه کمپ‌های شهرستان ملایر 630 نفر معتاد پذیریش شده ان‌، ادامه داد: از محل اعتبارات سازمان در سال گذشته به 50 نفر از بهبودیافتگان دارای مدرک فنی‌وحرفه‌ای تسهیلات اشتغالزایی افزون بر 950 میلیون تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه برای اشتغالزایی و بازگشت معتادان بهبودیافته به آغوش جامعه، همه ادارات و نهادها باید حمایت‌های لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 دوره آموزش تخصصی برای مسئولان کمپ‌ها در سطح استان همدان برگزار شد.

تکلو یادآور شد: در راستای پیشگیری از بروز معلولیت نیز کلاس‌های آموزشی متعددی برگزار و 700 نفر قبل از ازدواج در 35 مورد کارگاه تخصصی شرکت کردند همچنین 150 مورد کارگاه آموزشی با ظرفیت 3 هزار نفر برای خانواده‌ها در این راستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه بهزیستی دارای معاونت توانبخشی برای رسیدگی به امور معلولان ذهنی و جسمی است، یادآور شد: در این حوزه 4 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی در سطح شهرستان فعال هستند.

تکلو به فعالیت مرکز نگهداری از سالمندان حضرت علی(ع) با 100 نفر سالمند و مرکز نگهداری از سالمندان فاطمه الزهرا(س) سامن با 35 سالمند زن، مرکز توانبخشی و نگهداری بیماران اعصاب و روان آفتاب و فعالیت مرکز نگهداری از معلولان ذهنی- حرکتی نسیبه با ظرفیت 150 نفر اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت 3 مرکز روزانه توانبخشی با هدف آموزش به معلولان، ادامه داد: در این حوزه 6 هزار و 300 پرونده در اداره بهزیستی ملایر تشکیل شده است که از این تعداد هزار و 408 نفر مستمر ماهیانه دریافت می‌کنند و مابقی از دیگر خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: از طرف سازمان به 38 دانشجوی معلول و 300 دانش‌آموز معلول شهریه پرداخت می‌شود همچنین در حوزه معاونت امور اجتماعی واحد اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده و به امور و مشکلات ایتام و زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما با خط 123 در زمان بروز بحران آماده ارائه مشاوره تلفنی و حتی حضوری هستند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند موارد کودک‌آزاری، همسرآزادی، بدرفتاری‌ها اجتماعی، خودکشی و ... را با این خط در میان بگذارند.

تکلو افزود: سال گذشته در واحد اورژانس اجتماعی از سوی مراجع قضایی 517 مورد پذیرش پرونده طلاق توافقی داشتیم که با مشاوره با کارشناسان ما 71 مورد به سازش منجر شد.

وی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته 17 مورد همسرآزاری، 7 مورد خودکشی و 25 مورد کودک‌آزاری به اطلاع واحد اورژانس اجتماعی رسید، بیان کرد: تیم سیار اداره در محلات حاشیه‌شهر و مکان‌های آسیب‌خیز حضور می‌یابد.

رئیس اداره بهزیستی ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 200 واحد مسکن مهر به همت واحد مشارکت‌های مردمی این اداره احداث و به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است، گفت: در واحد اشتغالزایی، افزون بر 3 میلیارد و 150 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی به 238 نفر وام پرداخت شده و برای این افراد اشتغالزایی صورت گرفته و همگی آنها راستی‌آزمایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در واحد جلب و جذب کمک‌های مردمی در سال گذشته 680 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط خیرین مؤسسات خیریه، ادارات و مراکز دولتی و خصوصی و مردم ملایر جمع‌آوری شد.

تکلو اظهار کرد: امسال هم افزون بر 420 میلیون تومان جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتیم که از این رقم 200 میلیون تومان توسط یک خیّر ملایری به نام دکتر محمود اسداللهی ملایری که ساکن قم است به حساب سازمان واریز شد تا صرف کمک به ایتام و معلولان شود و این مبلغ بین 1500 خانواده نیازمند تحت پوشش، در قالب بُن خرید کالا توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 8 هزار و 500 نفر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ملایر هستند و از خدمات متنوع ما بهره‌مند می‌شوند، گفت: شعار امسال هفته بهزیستی «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» است.

رئیس اداره بهزیستی ملایر به خدمات‌دهی رایگان در طول این هفته به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: در هفته بهزیستی 30 واحد مسکن مهر متعلق به مددجویان و کمپ ترک اعتیاد اسلام شهر آق‌گل افتتاح می‌شود همچنین بازدید از منازل مددجویان و راهپیمایی بچه‌های مهدهای‌کودک از دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان